י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סעודיה: 16,000 חולים מאומתים - רק תשעה מתו

מה שקורה בסעודיה: הממשל דחה כמה יוזמות לשחרר כשבעים אנשי חמאס שנפלו בשבי בתימן | בינתיים מנין החולים בקורונה עולה ועומד שם על מעל 16 אלף • רק 9 מתו עד כה

סעודיה: 16,000 חולים מאומתים - רק תשעה מתו
בסעודיה. אילוסטרציה צילום: unsplash

סעודיה דחתה באחרונה כמה יוזמות לשחרורם של כשבעים אנשי חמאס, פלסטינים ואחרים, שנפלו בשבי הכוחות הסעודיים הפועלים בתימן. כך דיווח העיתון הלבנוני 'אלאח'באר'.

על פי הדיווח, דחו הסעודים גם את יוזמתו של מנהיג המורדים החות'ים לשחרר משבי המורדים חיילים סעודים ובהם טייס בחיל האוויר, בעבור שחרורם של אנשי חמאס. העיתון הלבנוני מציין כי עשרות אנשי חמאס המוחזקים בידי השלטונות הסעודיים סובלים מתנאים בריאותיים קשים ביותר ואינם זוכים לטיפול רפואי או לאמצעי הגנה מפני נגיף קורונה.

'אלאח'באר' מדווח כי הסעודים מנסים לדלות מידע מעצורי חמאס על זהותם של גורמים בממלכה שתרמו כספים לחמאס, כדי להרתיע את מי שיחשבו לתרום בעתיד וכדי להוכיח לממשל האמריקני כי הממשל בריאד פועל לייבש את מקורות התמיכה בחמאס. בשבוע שעבר פנה ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה לראש ממשלת מרוקו וביקש את עזרתו במגעים לשחרורם של אנשי חמאס בסעודיה. כך מדווח גיא מעיין בכאן 11.

בתוך כך, בסעודיה מספר החולים עלה ב-1,197 ביממה האחרונה, כך שמספר החולים עד כה עומד על 16,299. מדובר בעלייה החדה ביותר במספר החולים ביממה שנרשמה שם ובכל מדינות ערב עד כה. כמו כן, מתו 9 אנשים שחלו בנגיף קוביד-19. בקטאר גם כן נרשמה העלייה החדה ביותר במספר החולים ביום עד כה, 833 חולים חדשים. בלבנון מתו אתמול שני אנשים נוספים שחלו בקורונה, כך שמניין המתים עד כה הוא 24.

אתמול החליט ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, להאריך בשבועיים את הגיוס המלא של כוחות הביטחון לטובת המאבק, וכמו כן הודיע כי החל מה-27.4 המדינה תחל לצאת מהסגר בצורה הדרגתית. נציגות ארגון הבריאות העולמי בתימן הודיעה כי החולה היחיד שחי במדינה החלים, וכעת אין במדינה מקרים פעילים.

סעודיה קורונה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד