י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מסמנת צעד חשוב"

רפורמה בממלכה: לא יינתנו יותר מלקות לפושעים

אחרי שנים רבות שרבבות אזרחים התייסרו בעונש המלקות, סעודיה ביטלה אותו ומעתה הנידונים למלקות יקבלן קנסות או ייאסרו | "הרפורמה הזו מסמנת צעד חשוב קדימה בסדר היום של סעודיה לזכויות האדם, ורק אחת מהרפורמות האחרונות בממלכה", כך אומרים שם

רפורמה בממלכה: לא יינתנו יותר מלקות לפושעים
חגורה. אילוסטרציה צילום: unsplash

סעודיה ביטלה את עונש ההלקאות כעונש שהיה נהוג במדינה, כך הודיעה אתמול (שבת) ועדת זכויות האדם של המדינה, זהו צעד המגיע כחלק מגל רפורמות שדחפה קדימה משפחת המלוכה הסעודית בראשות הנסיך מוחמד בן סלמאן.

מהוועדה נמסר כי המהלך יבטיח כי לא יהיו יותר הרשעות להלקאה. יו"ר הנציבות של הועדה, עוואד אל-עוואד, אמר כי "החלטה זו מבטיחה כי מורשעים שבעבר היו נידונים להלקאות, מעתה והלאה יקבלו קנסות או מאסר בפועל".

בתי משפט יכלו בעבר להורות על מלקות בגין פשעים שכללו רצח, או אלימות בתוך המשפחה, עונש זה יוחלף בקנסות, עונשי מאסר וחלופות כמו עבודות שירות.

"הרפורמה הזו מסמנת צעד חשוב קדימה בסדר היום של סעודיה לזכויות האדם, ורק אחת מהרפורמות האחרונות בממלכה". כך אמר עוואד לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

אדם קוגל, סגן מנהל המחלקה לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון זכויות האדם Human Rights Watch, הגיב על ההחלטה הסעודית עם ברכות לצד ביקורת. "זהו שינוי מבורך שהיה צריך להתרחש כבר לפני שנים. אין שום דבר שעומד בפני סעודיה בדרכה לערוך רפורמה במערכת המשפט הלא צודקת שלה עד כה".

על רקע ההחלטה של סעודיה, מקווים בארגוני זכויות כי קטיעת ידיים בגין גניבה או עריפת ראש בגין רצח וטרור, יופסקו גם הם לצמיתות, ועונשים על פשעים אלה יומרו לעונשים המקובלים במדינות עם זכויות אדם.

סעודיה מלקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד