י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זמן קיץ מהבית

גדולי ישראל: "להיות בקשר עם התלמידים; לייחד חדר לבחורים"

לומדים מהבית: מכתב משותף של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מתפרסם הבוקר לרגל תחילת זמן קיץ תש"פ שנפתח במתכונת שונה דרך הטלפון. גדולי ישראל קוראים לוודא שהבחורים מצאו חברותא, ולאמהות התלמידים הם קוראים שיקצו חדר מיוחד

גדולי ישראל: "להיות בקשר עם התלמידים; לייחד חדר לבחורים"
גדולי ישראל צילום: שוקי לרר

עם תחילת זמן קיץ בעולם הישיבות במתכונת מהבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ניסח מכתב לראשי ורבני הישיבות והמשגיחים בו הוא מורה להם לקיים שיעורים טלפונים בכדי למנוע פתיחה של ישיבות.

על המכתב גם חתם גם שר התורה הגר"ח קנייבסקי והוא מתפרסם לרגל תחילת זמן קיץ שנפתח כאמור במתכונת שונה. 

"עם פתיחת זמן קיץ בס"ד מחובתינו בימים אלו לסייע בכל כוחנו לתלמידים נ"י ע"י שיעורים, שיחות וועדים כנהוג בכל ישיבה וישיבה, ע"י הטלפון".

"אך כדי שיוכלו ללמוד ולהתגבר על הקשיים, הדבר מוכרח גם שיתנהל קשר בין הרבנים שליט"א והתלמידים באופן אישי שזה מביא להתעלות בתורה ויר"ש".

"ולכן ראינו לנכון לבקש שכל הישיבות יסדרו שאחד מרבני הישיבה דהיינו ראשי הישיבה, המשגיחים והרמי"ם שליט"א וכן ע"י המשיבים שליט"א, ישוחחו עם כל תלמיד ותלמיד פעם בשבוע ויותר כפי הצורך דרך הטלפון ויראו שמסודר עם חברותות בטלפון או עם אחד מבני הבית ושאר צרכי התלמידים נ"י.  יהיה רצון שנזכה לעסוק בתורה כמקדם".

בנוסף כותבים גדולי ישראל מכתב לציבור הנשים "קריאה גדולה לבית יעקב אלו הנשים אשר מגדלות את בניהן כל השנה כולה לתורה ולמצוות, ולאור המצב יש להם כעת תפקיד מיוחד להיות לעזר בלימוד התורה, ע"י שייחדו חדר בבית שבו ילמדו הבנים בשעות הסדרים".

גדולי ישראל מברכים את הנשים "ולפי גודל הקושי כך יגדל מאוד שכרם של הנשים בעוה"ב וגם בעוה"ז ויראו נחת לרוב מכל יוצאי חלציהם אכי"ר. ובזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ובזכותן עתידין להיגאל".

זמן קיץ הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד