ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הכל קרוביו

עצוב: איש השיפוצים מברכפלד נפטר בודד

מת מצווה: בברכפלד שבמודיעין עילית הלך לעולמו ר' זבולון אליאסוב ז"ל לאחר ייסורים • הייתה לו חברת שיפוצים בבעלות משותפת עם אחיו - 'יששכר וזבולון' • הוא הובא למנוחות במוצאי שבת בבית העלמין ברחובות

עצוב: איש השיפוצים מברכפלד נפטר בודד
הרב זבולון אליאסוב ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב ובתדהמה עמוקה קבלו אמש (מוצאי שבת) תושבי אחוזת ברכפלד שבמודיעין עילית את הבשורה המעציבה על פטירתו בטרם עת של הצדיק הרב זבולון אליאסוב ז"ל, שהלך לעולמו לאחר שסבל ייסורים ממושכים והוא בן 59 בפטירתו.

המנוח הרב זבולון אליאסוב ז"ל התמודד עם הרבה צרות ל"ע במשך השנים. בד בבד הוא היה חי את חייו לבדו בדירתו ברחוב רבי עקיבא שבמודיעין עילית. במשך שנים רבות עסק לפרנסתו בחברת שיפוצים ששמה 'יששכר וזבולון' יחד עם אחיו. אך לפני מספר שנים חלה ר' זבולון במחלה הממאירה ומני אז נחלש מאוד.

המנוח היה ידוע כאיש צדיק וירא אלוקים, במשך שנים רבות היה מגיע יום יום, חוק בל יעבור לשיעור בדף היומי. מלבד סדריו הקבועים שקבע לעצמו באחד הכוללים בסמוך למקום מגוריו, כל מכריו ראו אל מול עיניהם אדם עם אמונה תמימה ופשוטה בבורא עולם.

גם בזמנים הקשים שלו מעולם לא נשמע רוטן כלפי מעלה, תמיד קבל עליו את דין שמים באהבה גמורה, והיה חי את חייו באמונה פשוטה בבורא עולם. תפילותיו היו נאמרות במתינות מילה במילה, כמונה מעות.

קודם שנחלה היה נוסע מידי שנה בשנה לציון רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן שבאוקראינה, שם היה קובע את מקומו בראש השנה. כשהיה חוזר לאחר היום הגדול, אור עילאי היה נסוך על פניו כשהוא מספר לכל סובביו על הרגעים הגדולים הללו.

לאחר שחלה היה המנוח ר' זבולון ז"ל מגיע בימים הנוראים ובמועדי ישראל להתפלל בבית המדרש המרכזי 'ישועת דוד' של המרא דאתרא הגאון רבי ישראל זיכרמן, שם היה נהנה להתפלל בשל נוסח התפילה. תפילת העמידה של הימים נוראים לקחה לו זמן רב, כאשר תפילת המוסף של ראש השנה לקחה לו כשלש שעות תמימות בהן היה דבוק בבורא עולם.

תושבי שכונת ברכפלד מספרים ל'בחדרי חרדים' כי גם מיד לאחר שעבר ניתוח סבוך שהציל את חייו לפני מספר שנים התעקש להגיע לבית הכנסת על אף חולשתו ולעמוד בשמונה עשרה, כאשר מעולם לא וויתר על כך. גם ביום הכיפורים, כשהורו לו לאכול ולשתות, התעקש לצום ובמוצאי היום הקדוש לא היה אדם מאושר ממנו עלי אדמות על כך שהצליח לצום את כל הצום כמו שצריך.

המנוח היה מסתובב תמיד כשחיוך על פניו, גם ברגעי קושי הוא היה מתחזק בשירי אמונה ושמחה, שהם היוו עבורו כקרש הצלה בכל הזמנים הטרופים הללו.

בערב שבת האחרונה חלה לפתע התדרדרות חמורה במצבו והוא פונה לבית החולים תל השומר - שם השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרו.

מסע ההלוויה התקיים אמש (מוצאי שבת קודש, פרשת תזריע מצורע) בהשתתפות מניין מצומצם מתושבי העיר מודיעין עילית בבית החיים ברחובות, שם נטמן בחלקת שומרי שבת קרעטשניף.

הותיר אחריו אח אחיו היחיד הרב יששכר שיחי', המתגורר ברמלה.

עקב כך שהמנוח לא הותיר אחריו זרע של קיימ, ועל כן מצווה לומר פרקי תהלים וללמוד משניות לעילוי נשמתו של ר' זבולון בן ברוך ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

ברכפלד הרב זבולון אליאסוב הרב ישראל זיכרמן שיפוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד