י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגיבוי גדולי ישראל • חשיפה

האולטימטום של אייכלר: "לא ניכנס לקואליציה אם לא תוקם רשת חינוך חרדית חדשה"

ח"כ ישראל אייכלר דורש במכתב ששיגר לחבריו מסיעת יהדות התורה, רשת חינוך חרדית חדשה, כזו שתסיר את נטל התשלום הכבד מההורים וכינוס מיידי של סיעת יהדות התורה • "מגיפת הקורונה שיבשה סדרי עולם והפכה את העשיר לעני" • כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' 

האולטימטום של אייכלר: "לא ניכנס לקואליציה אם לא תוקם רשת חינוך חרדית חדשה"
ח"כ ישראל אייכלר צילום: אלי סגל

קשיים בדרך לקואליציה בממשלת חירום: במכתב ששלח הבוקר חבר הכנסת ישראל אייכלר לעמיתיו לסיעה, העלה את דרישת מרנן ורבנן גדולי ישראל להקים רשת חינוך חרדית עצמאית שתפעל לצד הרשתות הוותיקות: החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני והיא תתוקצב כמותן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אייכלר הודיע כי אם לא יוכנס הסעיף הסכם הקואליציוני, אזי יהדות התורה לא תוכל להיכנס לקואליציה.

במכתב מפרט אייכלר: כי "ישנן שתי רשתות חינוך חרדיות שהוכרו במשך השנים לתקצוב מלא: החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני בני יוסף. רשתות אלו הוחרגו בהסכמים הקואליציוניים של שנת 1992 ומאז הן מתוקצבות ב-100 אחוז כמו בחינוך הממלכתי.

"הסיבה לקיומן של שתי רשתות חינוך נפרדות למגזר החרדי נובעת בשל חילוקי דעות ותחושות אפליה שהייתה בין המגזר האשכנזי למגזר הספרדי. ממשלת ישראל הבינה את הנחיצות של הקמת רשת חינוך נפרדת למגזר הספרדי, ובשנת 1992 חתמה על הסכם מול מפלגת ש"ס והכירה ברשת מעיין החינוך.

"במשך השנים הופלו לרעה, תלמודי התורה הוותיקים והחדשים במגזר החסידי, אך לא רק. בשל רצונו של המגזר לשמר את דרך החינוך על פי השקפת עולמו, הוא נאלץ לוותר על שותפות באחת מרשתות החינוך החרדיות, והסתפק במוסדות מוכש"ר ופטור. היה לכך מחיר כבד של אפליה לרעה עד כדי דילול התקצוב של עשרות אחוזים מהתקצוב.

"אם בעבר היו התרומות ושכר הלימוד משלימים את הפער האדיר, הרי בשנים האחרונות התרומות אפסיות ושכר הלימוד צמח. נוצר מצב שמכביד על ההורים ועל המלמדים. ומדובר במקרים רבים בהורים ומלמדים שהם עניי ישראל, וחלקם מגיעים עד כדי פת לחם".

אייכלר מוסיף כי מגפת הקורונה הכבידה אף היא על תשלומי ההורים: "אם לא די בכך, האחרון הכביד. מגפת הקורונה שיבשה סדרי עולם והפכה את העשיר לעני, ואת העני לדל. במצב החדש שנוצר, בלתי אפשרי לדרוש מהורים לעמוד בסכומים הגדולים של מאות שקלים לחודש.

"נאקתם של הורי ילדי התתי"ם והמלמדים הגיעה לפתחם של מרנן ורבנן גדולי ישראל אשר דורשים להפסיק את הסבל והאפליה. לא עוד מצב שבו המלמדים מקבלים חמישים אחוז שכר, לעומת עמיתיהם מרשתות חינוך אחרות. לא עוד תשלומים חודשיים גבוהים מהורים שבביתם אין מה לאכול" כותב אייכלר.

"הסירוב של רשת 'החינוך העצמאי' לצרף תתי"ם מסיבות שונות, מחייב הקמת רשת תלמודי תורה עצמאיים, באותם תנאים של רשתות החינוך החרדיות הקיימות "לא נוכל להיכנס לקואליציה שמקפחת את תלמידי התתי"ם בתקצוב ומונעת את תקציב החינוך מילד מסוים רק בגלל שאינו שייך לרשת כלשהי".

"בשליחות מרנן ורבנן אנו דורשים להכניס בהסכם הקואליציוני סעיף להקמת רשת חינוך חרדית שתאגד בתוכה את המוסדות שאינם נמצאים תחת חסותו של החינוך העצמאי או מעין החינוך התורני מכל סיבה שהיא, ותתוקצב כמו שתי הרשתות הוותיקות.

אייכלר מסכם את מכתבו וכותב: "אבקש לכנס את הסיעה לדיון מידי בנושא".

ישראל אייכלר קואליציה חברי כנסת חרדים רשת חינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד