ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

טיפים לעידוד ילדים לצריכת דגים לתזונה נכונה ובריאה גם בבית

דווקא כעת, כשנמצאים בבית ימים שלמים, חשוב יותר מתמיד להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת בקרב כל בני המשפחה ובפרט הצעירים והבררניים שביניהם. זוהי גם הזדמנות נפלאה לחשוף את הילדים למזונות חדשים וטעמים בריאים וערבים. שלבו את הדגים בצורות שונות כחלק מהתפריט המשפחתי ותופתעו מכמה הילדים ייהנו ויבקשו מנה נוספת

טיפים לעידוד ילדים לצריכת דגים לתזונה נכונה ובריאה גם בבית
סטארקיסט צילום: יח"צ

דווקא כעת, כשנמצאים בבית ימים שלמים, חשוב יותר מתמיד להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת בקרב כל בני המשפחה ובפרט הצעירים והבררניים שביניהם. זוהי גם הזדמנות נפלאה לחשוף את הילדים למזונות חדשים וטעמים בריאים וערבים. שלבו את הדגים בצורות שונות כחלק מהתפריט המשפחתי ותופתעו מכמה הילדים ייהנו ויבקשו מנה נוספת.

סטארקיסט מגישה טיפים לשילוב הדגים בתפריט היומי וכיצד לגרום לילדים שלכם לאהוב אותם. בתאבון!

  • דגים ניתנים להגשה בצורות שונות. הצורות המומלצות עבור ילדים הם קציצות , כחלק מסלט על בסיס מיונז, במשרה (כגון דג מלוח), או בקופסאות (כגון טונה או סרדינים). אל תגישו לילדים דג שלם – בגלל ה"עיינים" וכמובן בגלל העצמות, וגם לא פילה – למרות שהחלק אמור להיות נקי מעצמות, הוא עדין יכול להכיל עצמות.
  • טונה בקופסא מתאימה במיוחד לילדים היות ואין לה צורה, טעם או ריח של דגים וכמובן בשל העובדה שאין חשש לעצמות.
  • הטונה בקופסא משתלבת היטב בכל ארוחה. היא ניתנת לחימום ולכן מתאימה לשילוב כמנה חלבונית בארוחה חמה: עם פסטה, אורז, חביתות, פשטידות, אך מתאימה כמובן  גם כמנה ראשונה או כתוספת לסלט.
  • טונה מתאימה גם לארוחות ביניים מזינות בתוך כריך לבית הספר בתוספת ירקות או בתוספת קרקרים מקמח מלא בשעות אחר הצהריים.
  • שתפו את הילד בהכנת הדג- ילדים אוכלים יותר בקלות ובשמחה את מה שהכינו בעצמם. הם יכולים לערבב אותו ולהכין את הקציצות, לשים תבלינים , להשרותו לפני הכנתו,  להוציא אותו מהקופסא, לערבב אותו בסלט ועוד לפי יכולתם.
  • מחקרים מראים שכדי שילד ינסה מאכל חדש עליו להיחשף אליו לפעמים לפחות 20 פעמים. לכן, לא להתייאש וגם אם הילד לא אוכל, יש להמשיך להניח בשולחן את הדגים.
  • נקודה חשובה ואולי "הכי חשובה" – אומרים שאם אתם רוצים שילדכם יקרא ספרים, מה שעליכם לעשות הוא …לקרוא בעצמכם! דוגמא אישית היא הדרך הטובה ביותר גרום לילד לעשות משהו שהיינו רוצים שיעשה. מילים, נדנודים ולחצים- יעשו לרוב בדיוק את ההיפך. בקיצור- אכלו דגים!
סטארקיסט

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד