ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מי ינצח בקרב האיתנים?

הקרב מתחמם: אלדד העביר למבקר המדינה חומרים נגד מנדלבליט

אחרי שביום חמישי הפך הקרב בין היועמ"ש למ"מ פרקליט במדינה לגלוי לעין כל, הערב הוא עולה שלב, כשמ"מ פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד משגר חומרים מטרידים בעניינו של מנדלבליט לבדיקת מבקר המדינה | בסביבת המבקר מעריכים שקיים סיכוי נמוך מאוד שתיפתח חקירה

הקרב מתחמם: אלדד העביר למבקר המדינה חומרים נגד מנדלבליט
אביחי מנדלבליט/דן אלדד צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90/משרד המשפטים

הקרב בין מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתחמם, לאחר שמ"מ פרקליט המדינה העביר הערב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן חומרים בבדיקה שהוא עורך בעניין עילת סגירת התיק נגד מנדלבליט בפרשת מסמך הרפז, אז שימש האחרון כפרקליט הצבאי הראשי.

מטעמו של מ"מ פרקליט המדינה אלדד נמסר, "היום העביר ממלא-מקום פרקליט המדינה פנייה אל מבקר המדינה, וזאת בהמשך להודעתו מיום 23.4.20. נוכח רגישות הפנייה, אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך".

הכתב לענייני משפט אביעד גליקמן מצטט ב'ערוץ 13' כי בסביבת מבקר המדינה אומרים: "סיכוי נמוך מאוד שנפתח בבדיקה. זהו ריב פנימי בין מ"מ פרקליט המדינה ליועמ"ש".

עוד מדווח גליקמן כי במכתב למבקר המדינה, מציין דן אלדד כי הוא היה בין הפרקליטים שליוו את פרשת הרפז וכי הוא נחשף למידע ולהתנהלות תמוהה שקשורה לעילת סגירת התיק. צריך להדגיש שוב שאין בדיקה חדשה נגד מנדלבליט (הבדיקה של אלדד קשורה לעילת סגירת התיק נגד היועמ"ש). בנוסף ייתכן שאלדד יעביר את זה לידי דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על הפרקליטות.

נזכיר כי הקרב התפרץ פומבית ביום חמישי האחרון כאשר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הודעה לתקשורת בה בישר על העברת מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, בו הוא קובע כי קיימת מניעה משפטית להאריך את תקופת מילוי המקום של פרקליט המדינה דן אלדד בעת הזו, נוכח נסיבות שונות המפורטות בהרחבה במכתב ובחוות הדעת אשר צורפה לו".

ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד שמכתב היועמ"ש עסק בו, הגיב ותקף בחריפות את היועמ"ש לממשלה בהודעת תגובה שהוציא לתקשורת, בה כתב: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו, "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט".

עוד מספר אלדד, "בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה. אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו".

"העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך", כך מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד.

שר המשפטים אמיר אוחנה מ'הליכוד' שצפוי לעזוב את תפקידו בימים הקרובים במסגרת ההסכם הקואליציוני מול 'כחול לבן', הגיב בחריפות למכתב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו דן אלדד, פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון (למשל סביב ועדת הבדיקה שהקמתי למח"ש) - אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות, מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה".

עו"ד דן אלדד אביחי מנדלבליט מתניהו אנגלמן מבקר המדינה פרשת הרפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד