ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
היהלום של אירופה

בעל מחבר 'פרי מגדים' המבואר נפטר מקורונה

לונדון החרדית נפרדת היום מאחד מגדולי תלמידי החכמים שבה - הגאון רבי דוד רובינפלד זצ"ל בעל מחבר 'פרי מגדים' המבואר שהתפרסם מסוף העולם ועד סופו | הותיר אחריו משפחה של תלמידי חכמים הממשיכים את דרכו

בעל מחבר 'פרי מגדים' המבואר נפטר מקורונה
הגאון החסיד רבי דוד רובינפלד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשכונת סטמפורד היל בלונדון נפטר היום (ראשון) הגאון החסיד רבי דוד רובינפלד זצ"ל, מחבר הספר 'פרי מגדים' המבואר, שהתפרסם בכל עולם התורה. הוא נפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 92.  

הרב רובינפלד זצ"ל התגורר כל השנים בלוגאנו שבשוויץ, שם היה לראש הקהל בקהילה של האדמו"ר מביאלא. הרבי מביאלא אף ביקרו לפני שלושה חודשים בלונדון, לשם עבר להתגורר לפני כעשור. 

הוא נולד לאביו רבי יהודה לייביש רובינפלד ז"ל, בן ר' יהושע ז"ל ולאמו מרת אסתר ע"ה. חמיו היה הרה"ח רבי שמואל בן ר' גדליה שטרנברג ז"ל. 

רבי דוד'טשע זצ"ל, כך כונה, נודע כתלמיד חכם עצום ששקד על התורה והעבודה וחיבר את הספר המפורסם 'פרי מגדים' המבואר על שולחן ערוך אורח חיים, "הוא לא החזיק מעצמו, היה מסתובב בתוך השכונה כאחד הפשוטים אך היה תלמיד חכם ענק, כולם כינו אותו כיהלום של אירופה" מספרים מכריו ל'בחדרי חרדים'. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וחתנים גדולי תורה ויראה, בין בניו הרה"ג ר' אברהם יוסף רובינפלד אב"ד חרדים לונדון, הרה"ג רבי אהרן מקרית בעלזא בירושלים, הרה"ח רבי משה חיים מקרית בעלזא בירושלים, ועוד בנים וחתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

לפני כמה שנים נפטרה רעייתו האשה החשובה מרת רחל דבורה רובינפלד ע"ה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רבי דוד זצ"ל בביקור האדמו"ר מבעלזא לפני שלוש שנים בל"ג בעומר בלונדון. צילום: אנשיל בעק

 

פרי מגדים לונדון רבי דוד רובינפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד