י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בג"ץ יאלץ להתערב?

פרסום ראשון • פנייה למ"מ המפכ"ל: פטר את השוטרים שהיכו את החרדי

פרשת הכאתו של עו"ד החרדי דב פרנקל לא שוככת. עורך הדין נתנאל רוזנשטיין דורש ממ"מ המפכ"ל לפטר באופן מיידי את השוטרים האלימים ומאיים לפנות לבג"ץ באם דרישתו לא תיענה 

פרסום ראשון • פנייה למ"מ המפכ"ל: פטר את השוטרים שהיכו את החרדי
שוטרים בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

פרסום ראשון: פרשת תקיפתו של עורך הדין החרדי בליל שבת בשכונת מאה שערים לא יורדת מסדר היום, היום (ראשון) שיגר עורך הדין נתנאל רוזנשטיין מכתב למ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, בו הוא דורש את פיטורי השוטרים באופן מיידי.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ומתפרסם לראשונה, נכתב בין היתר, כי "את מניעי המטיחים אינני מתכוון לנחש אולם סמוך ובטוח אני כי חקירתם שנפתחה זה מכבר תוכל לעמוד עליהם. ניתן רק לשער, בהשערה קרובה לוודאי, כי הטחתו לשווא של עובר אורח חרדי בשכונת מאה שערים על ידי שוטרים נעשתה בשל יחס מכליל, מפלה, נקמני, אמוציונאלי ואסור בתכלית של השוטרים המעורבים האירוע כלפי חרדים בכלל, וכלפי תושבי מאה שערים בפרט. אני תקווה ותפילה כי אין האירוע מעיד על נגע שפשה בקרב שוטרים רבים נוספים במשטרת ישראל, והוא מהווה יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל".

"אין ספק", כותב עו"ד רוזנשטיין, "כי הטחתו של פרנקל מעלה כי שוטר/ים ממשטרת ישראל שהיו באזור האירוע ביצעו שלל עבירות פליליות המצדיקות פתיחת חקירה באזהרה כנגד השוטרים והמפקדים המעורבים, פיטורם או למצער השעייתם עד לסיומה, והסקת מסקנה אחת סבירה ומתבקשת: הגשת כתבי אישום כנגדם".

ולכן, "אין ספק כי קיימות ראיות חד משמעיות, שאינן משתמעות לשני פנים, כי בוצעו עבירות שיש עמן קלון על ידי השוטרים המעורבים באירוע. ואם כן הרי שבהתאם לסעיף 6א(1) לפקודת הקבע הרי שיש לפטר השוטרים שנחקרו, מלבד אם ישנם "טעמים מיוחדים שיירשמו" כאמור בסעיף 6א(1)(ב). ככל שישנם טעמים שכאלה אבקש לקבל החלטה מנומקת בכתב בעניין לידיי. למצער, ככל ולא פוטרו השוטרים שנחקרו, הרי שיש להשעותם מיידית בהתאם לסעיף 7א(1) לפקודת הקבע, מלבד בהתקיים טעמים מיוחדים וככל שישנם כאלה אבקש לקבל החלטה מנומקת בכתב בעניין לידיי".

הוא אף מציין, כי "סמכותו זו של המפכ"ל, לפטר ולהשעות בנסיבות המתוארות לעיל, אף אם אמנם מנוסחת בדין כסמכות ש"ברשות", אולם פסיקת בית המשפט העליון, בפרשות דרעי ופנחסי ובפרשות אחרות שבאו בעקבותיהן, קובעת, כי בנסיבות המתאימות, ודומה כי הנסיבות האופפות את האירוע – ובהן חדות הראיות לביצוען של שלל עבירות חמורות כמתואר בתלונה – הן הנסיבות המתאימות לקבוע, כי היא עולה כדי סמכות שבחובה". 

בסיום מכתבו הוא כותב, כי במידה ודרישותיו לא יענו בזמן סביר, הוא יפנה לבג"ץ.

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות הותקף עו"ד חרדי בשם יששכר דב פרנקל, על ידי שוטרים, בעת שהלך לסעוד את אביו החולה. כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמת אבטחה שפורסם באתר 'בחדרי חרדים', נראה עו"ד פרנקל צועד ברחוב מאה שערים לאחר שסעד את הוריו - אביו חולה סרטן, חולף סמוך לבית כנסת תולדות אהרן ונתקל בשוטרים. הוא עובר על פניהם - ועד לרגע זה - הכל תקין.

אולם באופן מפתיע ומקומם אחד השוטרים רודף אחריו ודוחף אותו. שוטר נוסף החליט להטיח אותו לעבר הכביש - ללא סיבה נראית לעין. פרנקל נראה עף ומשתטח על הכביש. "אני לא יודע למה תקפו אותי. אחד מהשוטרים אמר לי לרוץ הביתה ואחרי שנייה חבטו והפילו אותי", סיפר עו"ד פרנקל ל'בחדרי חרדים'.

בשבוע שעבר פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי עו"ד נתנאל רוזנשטיין הגיש תלונה למח"ש וביקש שהשוטרים המכים יטופלו בחומרה. בכתב התלונה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כי "ניכר מסרטוני מצלמות וידאו, שתיעדו את האירוע ושפורסמו בכלי התקשורת השונים, כי הטחתו של פרנקל בוצעה ללא כל צורך מבצעי או להשגת מטרה חוקית כל שהיא". ואכן, בשבוע שעבר נחקרו השוטרים במח"ש ושוחררו בתנאים מגבילים לקראת המשך החקירה.

היום כאמור שיגר עו"ד רוזנשטיין מכתב למ"מ המפכ"ל, ובו הוא דורש את פיטורי השוטרים באופן מיידי ומאיים לפנות לבג"ץ אם דרישתו לא תיענה.

ממשטרת ישראל נמסר: כפי שציינו מיד לאחר המקרה, מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בחקירה וטיפול של מח"ש (גוף חיצוני למשטרה השייך משרד המשפטים) ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים.

כתב אישום מחלקה לחקירות שוטרים מוטי כהן אלימות שוטרים יששכר דב פרנקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד