כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא מצטרפים לממשלת ימין"

ברוב גדול: אושרה כניסת מפלגת 'העבודה' לממשלה

הח"כים עמיר פרץ ואיציק שמולי, משארית הפליטה של מפלגת 'העבודה' מקבלים הערב רוח גבית מ-64 אחוז ממתפקדי המפלגה שתמכו בהחלטתם לחבור לממשלת האחדות, למורת רוחם של הקולות המועטים שקראו להתנגד לכך, בהם ח"כ מרב מיכאלי שיצא בפומבי נגד ההחלטה ונותרה קול בודד | מיכאלי טוענת כי הבחירות לא נקיות 

ברוב גדול: אושרה כניסת מפלגת 'העבודה' לממשלה
עמיר פרץ ואיציק שמולי צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתום יום הצבעה שהתקיים באמצעים טכנולוגיים, ועידת מפלגת 'העבודה' אישרה כי נציגי המפלגה יוכלו לחבור לממשלת האחדות בראשות בנימין נתניהו וזאת חרף התחייבות המפלגה בקמפיין הבחירות ולאחר הסרת השפם המיתולוגי על ידי היו"ר ח"כ עמיר פרץ.

ההצבעה שהתקיימה דרך הטלפונים הביאה לאחוז הצבעה חריג במפלגה של למעלה מ90%, כאשר רוב של 64.2 תמכו בעמדת חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי והביעו תמיכה בכניסת 'העבודה' לממשלת נתניהו החמישית.

יו"ר מפלגת 'העבודה', ח"כ עמיר פרץ הסביר לאחר ההצבעה: "אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל".

במפלגת 'העבודה' צפויים להעפיל לשלב הבא ולחבור פוליטית לסיעה אחת עם מפלגת 'כחול לבן', כפי שאומר הערב (ראשון) שר העבודה והרווחה המיועד חבר הכנסת איציק שמולי, "בכוונתי להוביל, בגיבוי היו"ר, את המהלך ליצירת השותפות האסטרטגית הנדרשת עם בני גנץ וכחול לבן, שביכולתה להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי כמפלגה מרכזית יותר מבחינת עמדותיה וטווח השפעתה".

בשלב זה עדיין לא ברור כיצד תנהג חברת הכנסת מרב מיכאלי, הצלע השלישית במפלגת 'העבודה', שמתנגדת לכניסה לקואליציה ונכשלה במאבקה נוכח התוצאות המהדהדות, כשכעת במקרה ותצביע נגד הממשלה היא תהפוך לעורקת ולא תוכל להתמודד לכנסת הבאה במסגרת מפלגה קיימת רק במפלגה חדשה.

חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיבה לתוצאות ועידת מפלגת 'העבודה' ואמרה: "היום בו ביבי נתניהו הצהיר שתוך כמה חודשים הוא יספח את יו"ש - זה היום בו בחרו עמיר פרץ ואיציק שמולי להצטרף אליו. גנץ ואשכנזי, והיום גם פרץ ושמולי, עשו את הגניבה הפוליטית הגדולה של קולות הישראלים והישראליות שבחרו בהם. ההסכם הקואליציוני שלהם עם ביבי הוא אוסף מביש של שקרים ועיוותים, והוא עוד ייבחן בבית המשפט העליון. על צעדיי הנוספים אחליט לאחר החלטת בית המשפט העליון. בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש".

מיכאלי תקפה וקבעה כי הבחירות החשאיות לא היו נקיות, "תודה למי שהצביעו נגד ההסכם הנורא הזה, לשותפות והשותפים שלי, למתנדבות ולמתנדבים ולכל מי שהבינו שכדי להציל את המפלגה צריך ללכת איתנו. השגתן/ם הישג מרשים. תודה גם לאלה שהתקשרו כדי לתמוך, אמרו שהם מתנגדים וסיפרו בצער שהיו מצביעים נגד אם ההצבעה היתה חשאית, אבל הם חייבים להצביע בעד ההסכם, בניגוד לצו מצפונם - אחרת הם יאבדו את מקום עבודתם. אני יודעת שהלחצים עליכם היו אלימים. את חשבון הנפש יצטרכו לעשות אלה שבחרו להשיג קולות על ידי איומים. עמיר פרץ ואיציק שמולי הפרו היום לא רק את הבטחת הבחירות המרכזית של המפלגה, אלא גם את רצון מצביעי ומתפקדי המפלגה. לא בכדי הם סירבו לקיים הצבעה חשאית. אלה היו בחירות שאפשר להגיד עליהן הרבה דברים, אבל חופשיות הן לא היו".

לסיום הבהירה כי "למרות הכל, אנחנו לא ניתן למפלגת העבודה למות. אני אמשיך להיאבק, כי אני מאמינה שמפלגת העבודה חייבת לחזור להיות גדולה וחזקה, להיות אלטרנטיבה שלטונית אידאולוגית, שמאמינה ומקדמת דמוקרטיה, שוויון, רווחה ושלום, שכל-כך נחוצה למדינת ישראל".

יו"ר 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב לתוצאות ואמר: "העסקנים קברו היום סופית את מפלגת העבודה והעבירו את השאריות במתנה לביבי".

ח"כ תמר זנדברג לשעבר יו"ר 'מרצ' הגיבה: "השב"כ כבר לא יכול לאכן טלפונים, ליצמן כבר לא שר הבריאות, ורק מפלגת העבודה עדיין בדרך לממשלה".

מפלגת העבודה עמיר פרץ איציק שמולי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד