י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההבדל בין מוישה לדורון

שערוריה: היחס המפלה בבית החולים התל אביבי

לצד התיעוד שהפך ויראלי ברשת מחרדי שנראה מקליט שיחה עם בית החולים ליולדות 'ליס' של איכילוב, ממנה עולה אפליה בוטה כלפי חרדים, ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם חולה אונקולוגית חרדית נאלצה להמתין 12 שעות עד שקיבלה טיפול, היות ונדרשה לעבור קודם לכן בדיקת קורונה

שערוריה: היחס המפלה בבית החולים התל אביבי
בית החולים איכילוב צילום: פלאש 90

עשרות דיווחים התקבלו בשבועות האחרונים, על יחס מפלה ליולדות חרדיות בבתי החולים השונים. אולם, מסתבר שלא רק יולדות מופלות.

לאה, ביתה של חולה אונקולוגית שהתאשפזה בשבוע שעבר בבית החולים איכילוב, מספרת ל'בחדרי חרדים' כי שכשאמה הגיעה להתאשפז נאמר לה כי היא צריכה לעבור קודם לכן בדיקת קורונה. היא העירה בעדינות כי זה נגד הנהלים של משרד הבריאות, וענו לה שזו היא הוראת הנהלת בית החולים. רק לאחר 12 שעות, כשחזרה התשובה השלילית, הועלתה האם למחלקה לקבלת הטיפול.

הבת, שהגיעה לשהות לצד האם, נקראה גם היא לבצע בדיקת קורונה. "את גרה באזור חרדי ולכן לא תוכלי להיות פה ללא בדיקה", נאמר לה. נציין, שגם הבת וגם האם לא חשודות כחולות קורונה, ומלבד השערוריה בדבר לקיחת בדיקות רק על סמך מקום מגוריהם, חולה אונקולוגית נאלצה לחכות במשך 12 שעות עד לקבלת טיפול.

וזה לא המקרה היחיד של אפליה נגד חרדים בבית החולים איכילוב.

בימים האחרונים מתפרסם תיעוד ברשת של אדם חרדי המתקשר לברר פרטים על הליך הלידה בבית החולים ליס - איכילוב. כשהזדהה בשם דורון מרמת השרון נאמר לו שאין הפרדה בין האם והתינוק, וכשהזדהה בשם מוישה מבני ברק נאמר לו כי הדבר תלוי בבדיקת קורונה שהיולדת תעבור.

מבית החולים איכילוב לא נמסרה תגובה.

אפליית חרדים בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד