י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוער ביהדות התורה

פרוש: 'אגודה' רומתה - לא ייצגו את עמדת ה'מועצת' בנושא הגיוס

סוער ביהדות התורה: הקרב בין פרוש לחבריו בסיעה עולה שלב • פרוש מציג את גרסתו: לוין טען שניתנה הסכמה שאטיאס ייצג את 'אגודה' - במפלגה הכחישו לי • חושף: טענתי כי 'אגודה' רומתה "ומשום מה לוין נפגע" • וגם - המסר לחבריו: "אעשה הכל עד שיתברר כיצד זה קרה"

פרוש: 'אגודה' רומתה - לא ייצגו את עמדת ה'מועצת' בנושא הגיוס
מאיר פרוש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הקרב ביהדות התורה - פרוש משיב במלחמה: בעקבות המכתב המפתיע שפורסם אמש (ראשון) ובו שישה מחברי סיעת ׳'הדות התורה' הביעו הסתייגות ממכתב ששיגר סגן השר מאיר פרוש ליו"ר צוות המו"מ יריב לוין - חברי יהדות התורה פנו לשר לוין במכתב חריג, המסתייג מ"אופי המכתב", כלשונם. כעת מגיע תורו של פרוש להציג את גרסתו ולהשיב במתקפה על חבריו.

הבוקר (שני) עיתון 'המבשר' מציג את גרסתו המלאה של פרוש למהומה. מעל דפי העיתון סגן השר פורס את השתלשלות האירועים, וטוען כי פניותיו ליושב ראש צוות המו"מ מטעם הליכוד, השר יריב לוין, לפעול בנושא חוק הגיוס כדי לבסס את חוק הגיוס בנוסח שסוכם בהסכם בין הליכוד לכחול לבן, כפי שדרשו במועצת גדולי התורה - נדחו.

פרוש טוען כי השר לוין אמר שעמדת הסיעות החרדיות בנושא חוק הגיוס מוצגת על ידי איש שמונה מטעם סיעת ש"ס, דבר שהוסכם גם על ידי ראשי יהדות התורה. אלא שלטענת פרוש ביהדות התורה הכחישו את הסיכום הנ"ל - מה שגרם לזעם על התנהלותו של לוין.

ב'המבשר' נכתב כי הפעילות של פרוש בנושא החלה מאחר ש"לכל מצביעי יהדות התורה ברור כי יש למצוא את הדרך כיצד לעגן שוב את זכותם התמידית של לומדי התורה". בהמשך מזכירים בעיתון את הקרב הפוליטי מול ליברמן, שגרר את המדינה לשלוש מערכות בחירות.

"חברי מועצת גדולי התורה הנחו את ח"כי אגודת ישראל לפני כשנה לעקור את המושג המופיע בחוק ליברמן שהיעדים יהיו מעוגנים בחוק - אלא שיהיו תלויים בהחלטת ממשלה. חברי המועצת הנחו לפעול למען פסקת התגברות כדי שתהיה אפשרות להתמודד מול פסיקת בג"צ, ככל שתופיע".

מכאן מגולל העיתון את גרסת סגן השר פרוש עם השתלשלות הדברים שנעשו לאחר שתי מערכות הבחירות שהסתיימו ללא הכרעה, ורק לאחר הסבב השלישי כשהחל המו"מ בין הליכוד לכחול לבן, או אז פעל סגן השר פרוש בנושא הגיוס, בפרט למה שמוגדר כ"לב הדרישה של אגודת ישראלֿ". ב'המבשר' מציינים כי פרוש פנה ללווין, "כדי לוודא שעמדתה של יהדות התורה תוצג במו"מ, וכי הליכוד ישמור אמונים לעקרונותיה של יהדות התורה". כאשר בשלב הראשון נטען שבליכוד אמרו שהם עוסקים רק בהקמת 'ממשלת חירום', ולכן אין טעם לדון בנושאים צדדים.

השר יריב לןהשר יריב לן
השר לוין. צילום: פלאש 90

אלא שלאחר שראה פרוש שנושא החלת הריבונות וסיפוח יו״ש עולים לדיונים, הוא פנה שוב לשר לוין, אז הוסבר לו, כך לפי 'המבשר', "שמנסים גם לטפל בנושא החשוב של הסדרת מעמד בני הישיבות, וכי הוסכם שיש אישיות חרדית מש"ס (השר אריאל אטיאס א.ק.) העוסקת בנושא, וכי היא הוסמכה על ידי ראשי המפלגות החרדיות".

ואולם, לאחר פרסום ההסכם הקואליציוני בין נתניהו לגנץ וחשיפת 'בחדרי חרדים' שהביאה לראשונה את הסיכום בנושא חוק הגיוס, התברר כי ההתחייבות לחוקק את פסקת ההתגברות לא הייתה כלולה בסיכום בין המפלגות. 'המבשר' תוקף את הליכוד, "למרות שהליכוד הבטיח לעצמו שאם בג"צ יפסול את ההסכם עם כחול לבן, הרי שהולכים לבחירות".

עוד ציינו בעיתון כי הזעם של פרוש על לוין החל כבר בשבוע שעבר, כאשר התברר לפרוש כי האישים שהזכיר השר לוין שהסכימו שאריאל אטיאס הוא שיטפל בסוגיית הגיוס - מתכחשים לכך. בעקבות כך, שיגר פרוש מכתב נוסף לשר יריב לוין, בו הוא חזר על דרישת אגודת ישראל להביא לחקיקת פסקת ההתגברות כפי שהורו מועצת גדולי התורה.

"פרוש הדגיש שעמדת אגודת ישראל שהחישוקים שהציבו חברי המועצת הם העיקר, וכל עוד הם לא קיימים, הרי שלטעמה של אגודת ישראל העיקר חסר מן הספר", נכתב. עוד נכתב כי פרוש התריע שבג"צ צפוי לפסול את חוק הגיוס המסוכם בין המפלגות.

צוותי המו״מ עם השר לויןצוותי המו״מ עם השר לוין
השר לוין וחברי יהדות התורה. צילום: באדיבות המצלם

במכתב ששיגר פרוש לשר לוין בסוף השבוע האחרון, הוא כתב לו כי, "מכיוון שבאגודת ישראל מתכחשים לעניין שהסמיכו על אישיות חרדית לטפל בנושא הגיוס מול כחולל לבן, נמצא כי עמדותיה של אגודת ישראל לא הושמעו". לטענתו, "בהתכחשות של אגו"י להסכמה על האישיות נמצא כי אגודת ישראל רומתה", כך פרוש.

הדברים הללו, שנכתבו הבוקר, הם אלו שגרמו לזעם מצד השר יריב לוין ולאחר מכן למכתב ההסתייגות מצד חבריו של פרוש לסייעה. "משום מה מצא השר יריב לוין את עצמו נפגע מהניסוח", נכתב ב'המבשר'.

פרוש טוען כי לוין התחמק מלתת תשובה לשאלה: מי באגודת ישראל הסמיך את אטיאס לרכז את נושא הגיוס. "אין חבר כנסת באגודת ישראל שהסכים שאיש שאינו משורותיה ייצג את עמדתה של אגודת ישראל, ואת עמדת המועצת".

עוד נכתב כי, "העובדה שהשר לוין אינו מציין מי באגודת ישראל הסמיך את האישיות - אומרת דרשני". פרוש עצמו תקף את הליכוד באומרו, "יש לומר לליכוד שאגודת ישראל אינה יכולה להסכים עם נוסח כזה בנושא הגיוס. לדבריו, "לא ברור איך הדבר הזה מעוגן ומובטח בפני בג״צ".

"איני אומר מה לעשות וכיצד לפעול", אומר עוד פרוש, "אבל אי אפשר להשלים עם זה, כשהנושא החשוב הזה מחורר ואין בו תשובה". סגן השר רומז עוד כי בכוונתו להעלות את הנושא בפני חברי מועצת גדולי התורה. "ברור לי שבמועצת גדולי התורה לא נשאלו האם אישיות מש"ס תייצג את אגודת ישראל בנושא הגיוס. לכן אעשה הכל כדי שיתברר כיצד הדבר הזה קרה".

לגבי מכתב ההסתייגות של חבריו אמר פרוש, "כאשר חברי סיעת יהדות התורה יקראו היטב את המכתבים ששיגרתי לשר יריב לוין, יבינו עד כמה חשוב היה לכתוב את דבריי, ולעמוד בשער למען דרכה ועמדתה של אגודת ישראל".

חוק הגיוס יהדות התורה מאיר פרוש יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד