י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסיפור המלא • צפו

לזכר ר' ישעיה'לה: הנגיד האלמוני חילק אלפי מגשי פיצות • צפו

היארצייט של ר' ישעיה'לה בן ר' משה מקרעסטיר צויין השנה בריחוק מקום בעקבות משבר הקורונה, נגיד אלמוני תרם אלפי מגשי פיצות בירושלים ובני ברק לזכרו של בעל ההילולא • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא והתיעוד מהפיצות שנחטפו

לזכר ר' ישעיה'לה: הנגיד האלמוני חילק אלפי מגשי פיצות • צפו
חלק ממגשי הפיצות שחולקו אמש צילום: באדיבות המצלם

הרכבת האווירית לקרעסטיר שבהונגריה, מקום מנוחתו של הצדיק הרבי הקדוש רבי ישעיה שטיינר זיע"א מקרעסטיר, שהפך בשנים האחרונות למקום עלייה לרגל בכל ימות השנה ובעיקר ביארצייט ב' אייר - נשארה השנה מושבתת, בהוראת ראש העיר של קרעסטיר הציון נסגר לחלוטין ורק מתי מעט מבני המקום הורשו להכנס להתפלל. כך גם הרבנים של הונגריה כתבו כי אין לבוא למקום כלל וכלל.  

סיפורי ישועות סביב הציון ובעיקר סביב הכנסת אורחים בציון מתפרסמים השכם וערב, כל הבאים לר' ישעיה'לה מקפידים לחלק אוכל, ישנם רבים שקונים את השתייה במטוס ומחלקים לטסים. 

קרוב ל־50 שנה הנהיג רבי ישעיה'לה את עדתו בקרעסטיר. יהודים נהרו אליו מכל רחבי הונגריה ואף מחוצה לה והוא פעל עבורם ישועה ורחמים. בימי צר ומצוק של מלחמת העולם הראשונה, כאשר הרעב והכפור שוררים בארץ, הרי הוא ממציא מזון ומחיה למאות יהודים וכך נוהג הוא כל ימיו.

אחד הנוסעים הקבועים, תורם החפץ בעילום שמו, שכמו רבים מעם ישראל נבצר ממנו להגיע למקום, תרם אלפי מגשי פיצות בירושלים ובבני ברק והזמין מכל הפיצריות אלפי מגשים שחולקו מבית לבית וכן בחנויות עצמם לאנשים שהגיעו לקנות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בנגיד החפץ בעילום שמו שרכש מעשרות פיצריות מבני ברק וירושלים.

כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג שפרסם ברשת הטוויטר את התיעודים מחלוקת הפיצות לזכרו של ר' ישעיה ועליהם הונחה מדבקה עם המילים "לשובע ולא לרזון נא לכבד בקול רם את הברכות לע"נ ר' ישעיה בן ר' משה זיע"א", גרמו לרבים להגיע לפיציריות ולקבל משלוחים עד הבית.  

וכך השמועה על החלוקה החינמית התפשטה בריכוזי הערים ואלפי מגשים בעלות של למעלה ממאה אלף ש"ח נשלחו לבתים בזה אחר זה, בתים של משפחות שקיבלו בימים קשים אלו מגש ואפילו שניים לביתם וכן אנשים שהגיעו לפיצריות עצמן. 

הדבר גם גרם לבעלי הפיצות רווח כלכלי נאה, שכן בימים אלו בעלי העסקים והעצמאים חווים קושי כלכלי עצום בעקבות מגפת הקורונה. 

אחד המארגנים שהיו שותפים לחלוקה אומר ל'בחדרי חרדים' כי "האדם שחילק לא קשור לשום ארגון, הוא נטו רוצה לדאוג לאנשים לזכרו של ר' ישעיה שדאג לכולם והוא עשה זאת לעילוי נשמתו".

 

 

רבי ישעילה מקרעסטיר פיצות מגשי פיצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד