י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קרב סוער בטוויטר

לפיד: אחבור לביבי כדי לבטל את הרוטציה של גנץ

לפיד עורר סערה במערכת הפוליטית כשהצהיר לפני זמן קצר כי יחבור לנתניהו כדי לסכל את הכהונה של גנץ בראשות הממשלה • "נראה לכם שביבי יקיים את הרוטציה? בגלל שאתם משריינים את החוק ברוב של 75? ובכן לביבי יש 59 ח"כים, לנו יש 16, וביבי יודע, וגם אני מודיע פה למצלמות, שבכל רגע שביבי יבקש לבטל את החוק הזה, אנחנו נגיד לו - כן"

לפיד: אחבור לביבי כדי לבטל את הרוטציה של גנץ
לפיד וגנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר 'יש עתיד' ויו"ר האופוזיציה המיועד ח"כ יאיר לפיד, גרם לסערה היום (שני) בוועדה המסדרת של הכנסת הדנה בהצעת חוק יסוד הממשלה ואמר "כי בכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי, אנחנו נגיד כן".

"אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור ותסתדרו כי יש לו 75. . למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה והחוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל" הבהיר לפיד. 

לפיד גיחך על חבריו מכחול לבן לשעבר ואמר: "אני לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות שכרגע התפנה, העיקר שאתם מוכרים לעצמכם שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. אפשר לקרוא לה בכל מיני שמות, ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא, זחלתם לממשלת נתניהו החמישית

"לפני הבחירות, לפני שהלכתם לפוליטיקה, אתם הרי חשבתם שביבי הוא נוכל. איך אני יודע? כי סיפרתם לי ודיברתם איתי על זה שביבי הוא נוכל.  על מה מבוסס עכשיו אם ככה ההסכם הזה? על זה שאתם חושבים שהוא השתנה? מה אתם חושבים שהוא ראה את האור אחרי ההיכרות אתכם הוא הפך להיות אדם הגון?  אז התשובה שלכם היא שאתם יודעים שהוא לא השתנה, אז עשיתם הסכם של נוכלים. כל החוקים שמונחים פה הם חוקים של נוכלים. בניתם הסכם שאתם חושבים שאין בו חורים".

"יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף החביב על ביבי בקיסריה" כתב לפיד. "העיקר שאתם מוכרים לעצמכם שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. אפשר לקרוא לה בכל מיני שמות, ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא, זחלתם לממשלת נתניהו החמישית, ובכל רגע נתון שהוא ירצה הוא יזרוק אתכם. הרי הוא יזרוק אתכם כמו שהוא זרק כל מי שהוא הכניס לפני כן".

לפיד הוסיף וכתב כי "לליכוד יש 59 ועוד 16 זה 75 ובכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, והרי הוא לא ירצה לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי, ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת כי המצלמות דולקות – אנחנו נגיד כן. אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור ותסתדרו כי יש לו 75".

הכתבת הפוליטית של 'חדשות 12' דפנה ליאל פרסמה כי גורמים בכחול לבן הגיבו בגיחוך לאיום של לפיד: "אם יגיע היום שבו גנץ אמור להיכנס לבלפור ולפיד יגרור את מדינת ישראל לבחירות יחד עם ביבי, הוא יישאר מתחת לאחוז החסימה".

כך גם ח"כ יזהר ישי מכחול לבן שכתב "עכשיו זה ברור: לפיד פירק את כחול לבן כי רצה ללכת לבחירות. הוא גם יוליך את ישראל לבחירות מתי שביבי יורה לו שהוא מוכן". 

יו"ר ישראל ביתנו הגיב בציוץ בטוויטר "הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם".

יאיר לפיד מיהר להגיב לליברמן בטוויטר וכתב: "איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה".

יאיר לפיד בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד