ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרובוקציה משטרתית?

כמידי שנה: הבלשים זינקו על הילד שתלש את הדגל • צפו

תיעוד מזעזע מכיכר השבת: בלשים זינקו בליל יום הזיכרון לעבר ילד ממאה שערים שתלש דגל ישראל, הם הכו אותו והכניסו אותו לרכב לקול זעקות עוברים ושבים | המשטרה מסבירה: "כדי למנוע אירוע אלים במקום הם נאלצו להעביר את הקטין לתחנה המשטרה במטרה לברר את פרטיו" • יאיר לוי - פלורליסט תיעד

כמידי שנה: הבלשים זינקו על הילד שתלש את הדגל • צפו
הילד נעצר על ידי הבלשים צילום: צילומסך

בצומת 'כיכר השבת' בירושלים זה כבר הפך לריטואל קבוע, פרובוקציה שנתית, ילד בן 10 שתלש דגל מרכב בילוש של המשטרה ששמו כפיתיון נעצר באלימות קשה של השוטרים למרות היותו ילד קטן. 

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים הבלשים והשוטרות שלטענת עדי ראייה התחפשו לנשות 'כת השאלים', תופסים את הילד בחוזקה ובאלימות ומכניסים אותו לרכב הבילוש לקול צעקות התושבים "תעזבו את הילד". 

התיעוד המזעזע מעלה שאלות, מדוע המשטרה מעמידה רכב אזרחי עם בלשים מחופשים כפיתיון לשבירת דגל ישראל? האם מדובר בעניין ביטחוני ראשון במעלה שמצריך משאבים מיוחדים בזמן רגיש כל כך?

האם זה סוד שילדי מאה שערים מחונכים לאנטי ציונות? והאם זו לא פרובוקציה תקשורתית שמשרתת את הנרטיב המשטרתי מול הטענות לאלימות קשה מצידה כלפי תושבי השכונה הקיצונית?

רגע מעצר הילד. צילום: יאיר לוי - פלורליסט

מהמשטרה נמסר בתגובה  ל'בחדרי חרדים': "במהלך הערב כוח משטרה שפעל באזור מאה שערים בירושלים הבחין בקטין שתלש את דגל המדינה מרכב חולף, והוא נתפס על ידי השוטרים, במקום החלה התקהלות של כמה עשרות שקראו קריאות נאצים והפריעו לשוטרים לבצע את תפקידם וכדי למנוע אירוע אלים במקום הם נאלצו להעביר את הקטין לתחנה המשטרה במטרה לברר את פרטיו, לאחר ברור הזהות וגילו הוא הועבר לנציג המשפחה. משטרת ישראל רואה בחומרה כל אירוע של פגיעה בסמל המדינה ותפעל בכל האמצעים כנגד חשודים במעשים אלו".

יום הזיכרון צומת כיכר השבת תלישת דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד