י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחכים לאישור של ראש הממשלה

זהו המתווה לחזרת עולם הישיבות: הצוותים אימצו את יוזמת הקפסולות

בישיבה ב'זום' קיבלו אור ירוק למתווה הקפסולות של וועד הישיבות, אך מחכים לאישור ראש הממשלה • הדבר היחיד שנותר ללא פתרון; מה יעשו עם הר"מים, החתונות שנקבעו מראש ופגישות השידוכים • ישיבות עם מעל 350 תלמידים יפוצלו למתחמים שונים • כל הפרטים העדכניים

זהו המתווה לחזרת עולם הישיבות: הצוותים אימצו את יוזמת הקפסולות
היכלי הישיבות סגורים וחשוכים צילום: שוקי לרר

לאחר ישיבה שהתקיימה ב'זום' הערב (שני) יחד עם ראשי משרד הבריאות, ואנשי וועד הישיבות, ניתן אור ירוק למתווה של וועד הישיבות בנוגע לחזרה של עולם התורה למסלול.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המתווה כולל לימוד ב'קפסולות' של עד 26 בחורים בקבוצה, שישהו במתחם הישיבה שם הם מתפללים, לומדים, אוכלים וישנים ולא זזים מהמקום, ואחרי ששבועיים כולם בסדר ולא חולים מכניסים את כולם לתוך בית המדרש ואם יש מישהו חולה או שצריך בידוד מכניסים את כולם לבידוד.  

מדובר על ישיבות עם מעל 350 תלמידים שיפוצלו למתחמים שונים ויכולו לפתוח את היכלי הישיבות על פי ההסדר הקיים שלא יעלה מ-350 בחורים.

כאמור, לאחר תקופה של 14 יום, יבדקו כלל התלמידים, ובמקרה של תוצאה שלילית יתחברו כלל הקבוצות לקבוצה אחת שלא תעלה על 350 תלמידים. גם אז לא תתאפשר יציאה מהמתחם או כניסה של תלמידים או אנשי צוות חדש. במקרה וחלילה ידבק אחד מהתלמידים ישהו כל תלמידי הישיבה בבידוד.

לאחר אישור המל"ל יציגו אנשי המל"ל טופס שכל ישיבה תציג את התוכנית שלה בצורה ברורה, איך הישיבה תיראה ואז המל"ל ומשרד הבריאות יגיעו לסיור בישיבה לראות שהכול על פי ההוראות לחתימה על טפסים. 

עוד סוכם כי ייפתח חמ"ל מבצעי מיוחד של המל"ל, משרד הבריאות, משרד החינוך וועד הישיבות שיעקוב בזמן אמת אחרי ביצוע המתווה, וייתן מענה לקשיים ובעיות שיתעוררו בשטח.

לאחר הישיבה ואור ירוק שקיבל המתווה מחכים לאישור של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתכנס מחר (שלישי) בשעה 13:00 יחד עם ראשי הסיעות החרדיות יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי, מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המל"ל מאיר בן שבת, באם יאשר מדברים על חזרה כבר ביום ראשון הקרוב אך זה עדיין לא סופי. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחפשים פרוייקטור גדול שיוכל ליישם ולמפות את כל האישורים והביקורות בנושא עולם הישיבות שיציגו את התוכניות של הישיבות שהם יכולים לפעול.

הישיבה החלה בשעה 18:00 ונמשכה כשלוש שעות בראשות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומוטי בבצ'יק יחד עם אנשי מקצוע ואנשי וועד הישיבות בראשות היו"ר הגרח"א קופמן וראש ישיבת 'תורת זאב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק ושמוליק ליטוב מנכ"ל עיריית בני ברק, שישבו במשרדי קרן וולפסון בשביל הצפייה ב'זום', לצד אנשיו של שר הפנים אריה דרעי, הרב דוד בן שמעון נאמן ביתו של חכם שלום כהן, וישראל אוזן. 

בישיבה השתתף גם אמנון מרחב שהיה מטעם וועד הישיבות שבנה את כל המתווה, כמו כן השתתף מיקי אדלשטיין. 

בתחילה היה נראה כי המתווה נמצא בקשיים לאור זאת שהמל"ל עדיין לא מאשר זאת, ועיקר הבעיה כעת זה הרמי"ם של הישיבות, האם להכניס אותם ביחד עם הבחורים או שהם יגיעו ויצאו כמו גננות שמלמדות בגנים, לצד בעיה נוספת של חתונות שייערכו ופגישות חתנים בשידוכים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישיבה במרכז הארץ כבר הכינה את מתחם הישיבה לפתיחה מוקדמת, אך בהוראה נחרצת של גדולי ישראל נגנז הרעיון כל עוד כל עולם הישיבות לא מוכן לפתיחה.

עולם הישיבות וועד הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד