י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חסיד וירא שמים מרבים

הכירו: הממשיך של ראש ישיבות גור בארה"ב

הממשיך: הגאון רבי ישראל משה אולבסקי, מונה היום על ידי האדמו"ר מגור למלא את מקום אביו הגאון רבי דוד זצ"ל, שנפטר מנגיף הקורונה - בראשות ישיבות גור בארה"ב

הכירו: הממשיך של ראש ישיבות גור בארה"ב
הגאון רבי ישראל משה אולבסקי צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי ישראל משה אולבסקי, מונה למלא את מקום אביו הגאון רבי דוד אולבסקי זצ"ל, ראש ישיבות גור בארה"ב, שנפטר בערב חג הפסח מנגיף הקורונה. 

הגאון רבי ישראל משה אולבסקי מקרית הרי"ם לוין, בנו של הגאון רבי דוד אולבסקי זצ"ל ראש ישיבות גור בארה"ב וחתנו של הגאון רבי נחום קרנבייסר זצ"ל ראש ישיבת חידושי הרי"ם, קיבל את ברכת האדמו"ר מגור למלא את מקום אביו הגדול.

הגאון רבי דוד אולבסקי זצ"ל, שהיה עמוד התווך של קהילת חסידי גור בארה"ב והעמיד תלמידים הרבה, חסרונו מורגש היטב אצל כל החסידים, ובפרט בקהילת חסידי גור בארה"ב.

כבר לאחר פטירת אביו מסר רבי אברהם יוסף אירנשטיין לגאון רבי ישראל משה, את הוראתו של הרבי שמכיון וישנו בן ראוי והגון, הרי שמדין תורה הוא קודם לכל כיורש מקום אביו, ועל כן יש להציע לו את המינוי לכהן בתפקיד הרם של ראש ישיבות גור בארה"ב. כמו כן, הדגיש כי מדובר בהצעה ולא כציווי מחייב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אכן, רבי ישראל משה היה היום אצל האדמו"ר מגור זמן רב, לשם בא לשאול כחסיד את הרבי, האם לקחת את התפקיד, ובתום שיחה מקיפה על שתי הישיבות, קיבל ברכה מיוחדת. לרבי ישראל משה יש אזרחות ארה"ב והוא אמור לטוס לשם בקרוב ולמלאות את התפקיד הרם, לדברי החסידים "קהל חסידי גור בארה"ב יוכלו ליהנות עד מאוד מזיוו ותורתו וחכמתו הרבה בס"ד לאורך ימים ושנים טובות".

הגאון רבי ישראל משה מכהן כיום כמגיד שיעור בישיבת חידושי הרי"ם בתל אביב, ובעבר עמד בראש כולל חושן משפט לאברכים מצוינים. הוא ידוע כתלמיד חכם מופלג, בגאונות וחריפות וכן בבקיאות גדולה, מפורסם כחסיד וירא שמים מרבים, ובפרט במידותיו הטובות והאציליות, כברא כרעא דאבוה.

הממשיך. הגאון רבי ישראל משה אולבסקי שליט"א (מימין) עם חותנו הגר"נ קרנבייסר זצ"ל ראש ישיבת חידושי הרי"ם

הרב דוד אולבסקי חסידות גור האדמו"ר מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד