י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פוסט מרגש

איש התקשורת החרדי ספד לחלל החרדי מבני ברק

כל בני ברק יצאה ללוויתו הממלכתית קורעת הלב של הקדוש דוד לנדו הי"ד, גדולי הרבנים ספדו לחלל הקדוש וביכו מרה את לכתו. שנים כשהיינו פוקדים את חנות הנעליים של הוריו ראינו את קומתם השחה אך תמיד צהלתם בפניהם ואבלם בליבם" || דודי זילברשלג על יום הזיכרון שלו

איש התקשורת החרדי ספד לחלל החרדי מבני ברק
אנשי חברה קדישא בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איש התקשורת דודי זילברשלג ספד בפוסט מרגש בחשבון הטוויטר שלו לחללי צה"ל ועל ההתמודדות הקשה של הוריו ושל משפחתו הענפה לאחר מלחמות ישראל.

"‏בכיתתי בתלמוד תורה למד הרב שלמה לנדו. בקיץ תשכ"ט נפל אחיו דוד הי"ד בעל פני הילד. כל בני ברק יצאה ללוויתו הממלכתית קורעת הלב, גדולי הרבנים ספדו לחלל הקדוש וביכו מרה את לכתו. שנים כשהיינו פוקדים את חנות הנעליים של הוריו ראינו את קומתם השחה אך תמיד צהלתם בפניהם ואבלם בליבם" כך ביכה דודי בתחילת הפוסט.

"‏סבי הגיע ארצה והתייגע במציאת טרף לבני ביתו. סמוך למלחמת השחרור פתח קיוסק קטן צמוד לקיר בית העלמין בנחלת יצחק, המקום אשר בו מצאו מנוחה חלק נכבד מחללי תש"ח. מטבע הדברים בקשו הפוקדים את חלקות היקירים להניח זרים על הקברים ואז לאחר שאלת רב סבא החל למכור פרחים".

עור' עוזר באב"ד זז"ל, סבו של דודי זילברשלג ליד הקיוסק המפורסם.

"‏אמי, בתו המסייעת ויד ימינו באותם ימים החלה לחיות בעוצמות גדולות את סיפורי השכול של תש"ח, הבנים היחידים הבודדים שנותרו ללא קרוב ומודע וים של טרגדיות שאפפו כעננה את תלוליות העפר. כל שנות ילדותי אמא סיפרה ובכתה על הקדושים מאין הפוגות. שם ניטעה בנו הרגישות למחיר הנורא".

"‏לימים פתחה אמא חנות פרחים בבני ברק ושוב, חיילים מבני לקוחותיה נפלו חלל, ספקים שנספו ומכרים ובני משפחה מפה ומשם. החיים בצלו האיום של השכול לא הרפו. לאחר פטירת בניי ז"ל הכל צף. במהלך היום נעלה את זכרם, נתפלל ונדליק להם נר זכרון. הפרחים שלי שנקטפו".

"‏כשאבא ז"ל שב מששת הימים סיפר את גבורתו של רס"ן שמאי קפלן הי"ד שפיקד בקורס קציני שריון שמוזגה לחטיבה 7 בה היה אבא חובש קרבי. הוא נפצע במהלך הלחימה וטופל על ידי אבא, סרב להתפנות, שב לקרב ונהרג. אבא נחשף שוב לגיבור הזה כאשר היה ללא רוח חיים. לימים עוטר על הקרב האחרון בעיטור העוז".

"‏בין הספקים של אמא היו שני צעירים בני משפחת וגנר ממושב 'שדה ורבורג' - מוטק'ה ודני. נפילתו של דני ביום הכיפורים הכתה בנו. הצנחן התמיר ויפה התואר נפל כשגדוד החרמ"ש שלו הסתער בקרב בלימה נגד כוח קומנדו מצרי והכריעו לא לפני שדני הי"ד נפגע ונפל בקרב. אמי ע"ה לא הפסיקה לקונן עליו כל ימיה".

יום הזיכרון דודי זילברשלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד