י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתנגד בולט

פוטין ניסה להרעילו? תוגברה האבטחה על ראש העיר

ברקע היותו מתנגד בולט להתנהגותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, גילו רשויות האבטחה בצ'כיה כי נעשה ניסיון לחסל את ראש העיר פראג באמצעות הרעלה קטלנית | ראש העיר נמצא תחת הגנה משטרתית מזה כשבועיים

פוטין ניסה להרעילו? תוגברה האבטחה על ראש העיר
ראש העיר פראג ז'דנייק הז'יב צילום: מתוך פייסבוק

ראש העיר פראג ז'דנייק הז'יב קיבל הגנה משטרתית לאחר דיווחים על מזימה רוסית לחסלו. הוא סיפר לתקשורת בפראג כי יש סיכון לחייו, כאשר מחקירות בצ'כיה עולה כי הוא היה יעד להרעלה על ידי רוסיה, בשל היותו מתנגד בולט של הנשיא ולדימיר פוטין.

ראש העיר אישר אתמול (שני) כי המשטרה החלה לאבטח אותו לפני מספר שבועות לאחר שזיהתה איום נגדו, אך סירב לומר אם רוסיה היא האיום נגדו.

"ראשית עלי לומר כי חשוב לי מאוד לעמוד על דעותי, למרות שזה אומר סיכון לחיי", אמר ראש העיר בראיון לתחנת רדיו במוסקבה. "ההגנה המשטרתית ניתנה לי על ידי המשטרה הצ'כית על פי החלטתם, אינני יכול להגיב על הסיבות".

ראש העיר הוסיף שהוא נמצא תחת הגנת המשטרה למעלה משבועיים. בשבוע שעבר דיווחו כלי התקשורת בצ'כיה כי הועמד תחת "הגנת משטרה זמנית" לאחר שהגיש תלונה במשטרה על חשד למעקב אחריו בסמוך לביתו. כך על פי ה'גרדיאן' הבריטי.

ראש העיר עם מסכה בייצור ביתי. (מתוך פייסבוק)

ביום ראשון האחרון דיווח השבועון הצ'כי "Respekt" כי אדם שנשא תעודות דיפלומטיות רוסיות הגיע לפראג לפני כשלושה שבועות במטרה להתנקש בראש העיר ובפוליטיקאי צ'כי נוסף, אנדריי קולר. באתר החדשות שציטט מקורות אנונימיים במודיעין הצ'כי, נמסר כי המתנקש נשא מזוודה ובה רעל קטלני.

אף אחד מאנשי אכיפת החוק הצ'כית, וגם הפוליטיקאים הצ'כיים לא אישרו את הדיווח. דמיטרי פסקוב, דוברו של ולדימיר פוטין, כינה זאת "זיוף". "איננו יודעים כלל על החקירה הזו" אמר ביום שני. "איננו יודעים מי ביצע את החקירה. זה נראה כמו עוד מעשייה".

לשני הפוליטיקאים יש עימותים עם רוסיה. ראש העיר פעל לשינוי שם הכיכר מול שגרירות רוסיה לכבוד בוריס נמצוב, פוליטיקאי מהאופוזיציה הרוסית שנהרג מחוץ לקרמלין בשנת 2015. השגרירות הרוסית בפראג הודיע בשבוע שעבר כי לא תשתמש בשם של הכיכר, אך תשתמש בשם של כתובת של רחוב שצמוד לכיכר.

ניסיון התנקשות ראש העיר פראג ז'דנייק הז'יב ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד