כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גם את זה צריך לזכור

האנטישמיות מרימה ראש ומתפשטת כמו נגע ממאיר

ביום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה מזכיר יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית את אלה שנרצחו בפיגועי הטרור בחו"ל השנה, בהם שלושה יהודים; שניים מג'רזי סיטי ואחד ממונסי | לדבריו, האנטישמיות מרימה ראש ומתפשטת כמו נגע ממאיר

האנטישמיות מרימה ראש ומתפשטת כמו נגע ממאיר
זירת הרצח בג'רזי סיטי צילום: בחדרי חרדים

"כאשר מדינת ישראל מרכינה ראש לזכר 23,816 חלליה שנרצחו במערכות ישראל ובפעולות האיבה אנו צריכים לזכור שכולנו רקמה אנושית אחת להוסיף גם את הנרצחים מהאירועים האנטישמיים בעולם - עם אחד אנו!".

"צריך להוסיף למניין ההרוגים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה גם את הנרצחים באירועי טרור אנטישמיים בעולם. כולנו רקמה אנושית אחת", כך אומר יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית.

השנה נרצחו שבעה אנשים במעשי טרור, מתוכם 3 יהודים באירועי טרור אנטישמיים בעולם. ב-9 באוקטובר– שטפן באלייט תקף את בית הכנסת בהאלה גרמניה. אז נרצחו שני בני אדם. ב-11 בדצמבר - חמושים פתחו בירי בתוך מכולת כשרה בעיר ג'רסי בניו-ג'רסי. אז נרצחו ארבעה אנשים, מתוכם, משה הירש דויטש ולאה מינדל פרנץ הי"ד

ב-28 בדצמבר 2019 בפיגוע דקירה בשכונת פארשעי בעיירה מונסי במדינת ניו יורק שבארצות הברית, נפצעו חמישה-עשר אנשים כשמתוכם אחד נותר במצב אנוש עד שנפטר בסוף מרץ הרב יוסף נוימן ז”ל.

האנטישמיות מרימה ראש ומתפשטת כמו נגע ממאיר. דו"ח אנטישמיות שהוכן עבור ההסתדרות הציונות העולמית ליום השואה גילה כי ברבעון הראשון של שנת 2020 ישנה עלייה חדה במקרי האנטישמיות בעולם. הדוח מציין כי בממשלות שבהן יש מקרים רבים של אנטישמיות אין תוכניות מסודרת נגד המאבק בתופעה. יהודי התפוצות חוששים להסתובב במרחב הציבורי עם סממנים יהודיים כמו כיפה, טלית, תליוני מגן דוד.

כמו כן, בשנת 2019 חוו יהודי העולם אירועים אנטישמים בסדר גודל שלא היו בעבר, ברוב מדינות העולם בהם מתבצע מעקב אחר אירועים אנטישמיים, נרשם בשנה החולפת מספר שיא של אירועים.

ההסתדרות הציונית העולמית פיגועי טרור גל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד