י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דברים חוצבי להבות

הרבי התחנן לחסידיו להיזהר מהקורונה: "שיגידו עליי שאני פרנואיד"

"תראו כמה יהודים נפטרו; מי רוצה להיות חלילה רוצח?", תהה האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג בשיחה נוקבת לחסידיו וקבע כי ההולכים לטבול במקווה בימים אלה הם רוצחים ממש. "מוטב לי להיקרא שוטה כל ימי, ולא להיעשות שעה אחת רשע לפני המקום", הוסיף האדמו"ר

הרבי התחנן לחסידיו להיזהר מהקורונה: "שיגידו עליי שאני פרנואיד"
הילולת ה'דברי חיים' אצל הרבי מצאנז קלויזנבורג צילום: באדיבות המצלם

לאור מאות האסונות שפקדו רח"ל ל"ע את הקהילות החרדיות בניו יורק ובניו ג'רזי, האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג התחנן ברחמים לחסידיו, ליישם את כלל ההוראות של אנשי הרפואה בארה"ב: "מאות יהודים נפטרו וכי מי רוצה לגרום לעוד אסונות רח"ל? לא להתפלל במנין ולא צריכים לטבול במקווה. הלב כואב לראות מאות יהודים שהלכו לעולמם, תראו כמה יהודים נפטרו; מי רוצה להיות חלילה רוצח?", תהה הרבי בכאב.

בשיחת הדרכה מיוחדת שמסר לאלפי חסידיו בשידור ישיר שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע הרבי מדבר בתקיפות כפי שלא נשמע מעולם, נגד המזלזלים בהנחיות ועושים דין לעצמם. הוא כינה זאת "'קלות ראש' של ממש, כפי שיש הרבה אנשים שנוהגים ב'קלות ראש' בדברים נוספים. אדם לא בעל הבית על גופו, ואין לו רשות להרוג את עצמו, כפי שנכתב 'המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא'".

"אם רואה אדם שיש לו רצון להתפלל במנין בימים אלה יותר מבזמנים רגילים, הרי עליו לדעת שזה מעשי יצר הרע. האם אתה גם לומד שעות נוספות גמרא ותוספות בימים טרופים אלו? בדברים אחרים הם גם צדיקים כל כך? התורה הזהירה מאוד בנושא של שמירת הנפש והגוף, והמסכן עצמו, כאילו מואס ברצון בוראו. אין לך זלזול יותר מזה", קבע הרבי נחרצות.

הרבי ציין כי בוודאי ש'תפילה בציבור' זהו דבר חשוב, אבל "זה רק כשהמצב מאפשר".

הרבי מצאנז קלויזנבורג התחנן בכאב לחסידיו: "אני רוצה רק את טובתכם ואני מתחנן לפניכם, תרחמו על עצמכם ועל בני הבית שלכם ועל בניכם ובנותיכם, על ההורים, על החברים שלכם ועל כל כלל ישראל. אסור לצאת מהבית, הרי מי רוצה להיות חלילה רוצח אדם, אפילו בשוגג, הרי אין אנו עומדים במצב כמו בימי השואה שזורקים אותנו מהבתים שלנו ומוליכים אותנו למוות. זה אכן להישאר בבית, אבל אם הרופא יאמר לך שח"ו תמות אם אתה יוצא, הרי היית נשאר בבית בכל מצב, וכי דמי דידך טפי? תחשוב על יהודים שח"ו יכולים להידבק ממחלה זו אם אתה יוצא?".

"אני יודע שיהיו כאלו שיגידו שאני פרנואיד ושעבר עלי משהו", הוסיף הרבי, "אבל להם אני אומר: מוטב לי להיקרא שוטה כל ימי, ולא להיעשות שעה אחת רשע לפני המקום. הרי להלכה נפסק שמחללים שבת לטובת חולה, גם אם זה רק לטובת חיי שעה, דהיינו גם אם הוא יחיה רק עוד 10 דקות, וכאן אנשים מרשים לעצמם לזלזל בחיים שלמים של אנשים?".

לאחר מכן הסביר הרבי, כי תחילה, כשעדיין לא ידעו את חומרת הנגיף, היה אפשר להבין את אלו שמתעקשים לא לשמוע להנחיות, אך נכון לעכשיו, שכולם כבר רואים את התוצאות הקשות, יש להישמר מאוד, ולצאת לרחוב רק לצורך חיוני ממש, וכמובן בהגנה ראויה כפי הנחיות הרופאים, ותוך שמירה קפדנית כפי שהורו אנשי הרפואה".

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע הרבי ממשיך ותוקף את קלי הדעת שעדיין לא הפנימו את הסכנה הממשית נוכח מאות האסונות ששמענו עליהם עד כה, שקרעו משפחות לגזרים; "ישנם אנשים שאומרים ש'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', וכמובן שמי שטוען כך מראה שהוא 'בור ועם הארץ', משום שהגמרא אומרת כבר כי היכן שיש אפשרות להינזק, אסור להעמיד את עצמו בסכנה, גם בנושאים של מצווה, אדם צריך לעשות כל מעשה ותחבולה שבעולם בשביל השמירה על גופו ונפשו, ולא להקשיב לכל השוטים והטיפשים שטובלים במקוואות, או במקוואות כלים; הם בדרגה פחותה מכלי ואפילו מדומם בעיניי, אלו אנשים רוצחים ממש!".

הרבי אף פירט במהלך השיחה הנוקבת כיצד לנהוג, ביציאה מהבית להתעטף כראוי ולא להסתובב בין אנשים, כשחוזרים מהרחוב לשטוף הידיים היטב לפני שנוגעים במשהו.

אח"כ המשיך הרבי בדברי חיזוק באמונה וביטחון לאלפי החסידים, דברים שהיו כמים קרים על נפש עייפה.

חסידים המסתופפים שנים רבות בצלו של הרבי, אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מעולם לא שמעו ממנו שיחה כה תקיפה וכה נחרצת, מה שמראה עד כמה העניין בוער בקרבו להציל כמה שיותר נפשות מידיו של מלאך המוות.

הרבי מצאנז קלויזנבורג קורונה שיחת חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד