י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על רקע חרושת השמועות

הנשיא טראמפ על קים ג'ונג און: "יודע מה מצבו; לא יכול להרחיב"

על רקע חרושת השמועות: נשיא ארצות הברית טראמפ התייחס במסיבת עיתונאים בבית הלבן למצבו של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ואמר: "אני יודע מה מצבו, אך אני לא יכול לומר, אתם תדעו בקרוב" • הנשיא דיבר גם על מגפת הקורונה ואמר שסין הייתה יכולה לעצור את הנגיף

הנשיא טראמפ על קים ג'ונג און: "יודע מה מצבו; לא יכול להרחיב"
רויטרס

במהלך תדריך בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, התייחס אתמול (שני) נשיא ארצות הברית טראמפ למצבו של הדיקטטור מצפון קוריאה, ואמר כי הוא יודע מה מצבו הבריאותי של קים ג'ונג און, אולם לא סיפק פרטים נוספים.

"כן, יש לי רעיון טוב מאוד", אמר טראמפ כשנשאל אם יש לו מידע על מצבו הבריאותי של קים, לאחר שהתפרסמו דיווחים לא מאושרים כי יתכן שהוא מת לאחר ניתוח לב.

"אני לא יכול לדבר על זה עכשיו", הוסיף טראמפ. "אני מקווה שהוא בסדר, אני יודע מה מצבו ואיך הוא מסתדר. אתם בטח תשמעו על זה בעתיד הלא רחוק".

בינתיים בצפון קוריאה לא מדברים על קים. בתקשורת הרשמית של המדינה המבודדת אין התייחסות בכלל למצבו. התקשורת המקומית משדרת עסקים כרגיל ומדווחת על הישגים שונים של הרודן. בין השאר התקשורת המקומית מדווחת על ציטוטים בשמו של הרודן מהימים האחרונים בנושאים כלכליים. אולם לא ברור האם ומתי הדברים נאמרו.

המידע על מצבו של המנהיג מגיע מסין ומדרום קוריאה. הדרום קוריאנים טוענים כי מצבו של קים יציב, והוא נמצא במקום נופש מאז ה-13 לאפריל.

יצוין כי במודיעין האמריקני הודו בשבוע שעבר כי המידע שיש להם על המתרחש במדינה המבודדת מוגבל, וגם אם היה הידרדרות משמעותית במצבו של קים - ייתכן ויהיה קשה להגיע למידע הזה, אך ציינו כי המנהיג הצפון קוריאני לא השתתף באירועים לרגל יום הולדת סבו ומקים קוריאה הצפונית, קים איל סונג - דבר המחזק את ההשערה בנוגע למצבו.

עם השנים התפתח בקוריאה הצפונית פולחן אישיות לחברי משפחת קים, והמדינה הסתגרה בפני העולם. לאחר נפילת הגוש הקומוניסטי בשנות ה-90' קוריאה הצפונית עברה משבר כלכלי חמור, שהוביל את המדינה ואזרחיה לרעב כבד. עם זאת המדינה פיתחה נשק גרעיני ונמצאת כיום תחת משטר סנקציות כבד.

בתחילת כהונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קים והנשיא האמריקני החליפו מהלומות מילוליות שאף נראו כאילו יובילו למלחמה בין שתי המדינות הגרעיניות, אך בשנת 2017, היחסים בין השניים השתפרו, והשניים אף נפגשו - דבר שלא קרה בין מנהיגי המדינות, שנצמאות במצב מלחמה רשמי עוד משנות החמישים. עם זאת, המגעים בין הצדדים לא הובילו לפירוז גרעיני כפי שקיווה טראמפ או להסרת הסנקציות כפי שקיווה קים.

דונאלד טראמפ קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד