י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"מתאמי קשרי הקהילה של מכבי חיברו בין החולים ויצרו לנו חוויית חג מרגשת"

רגע לפני שעזב את בית המלון, מספר חבר מכבי המחלים מקורונה על התקופה המאתגרת בבידוד ועל המעטפת הרפואית והאנושית שזכה לקבל מהצוות של מכבי שליווה אותו לאורך כל התקופה • ראש מחוז הצפון במכבי ד"ר גלית קאופמן: "אנו דוגלים במתן מעטפה שירותים מלאה לחברים, הן מבחינה רפואית והן מבחינת יתר השירותים הנדרשים עד להחלמה מלאה"

"מתאמי קשרי הקהילה של מכבי חיברו בין החולים ויצרו לנו חוויית חג מרגשת"
מכבי ניר עציון צילום: יח"צ

במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות ממשיכים בפעילות בתקופת הקורונה, כאשר כל מתאמי קשרי הקהילה במחוז נרתמו לסייע לציבור חולי הקורונה, המבודדים והקשישים, ומתנדבים כל העת בקבלה ושינוע של מזון, תרופות וציוד רפואי שיקומי, בשיתוף עם מחוז הצפון של ארגון עזר מציון, כך שכל מבודד, חולה או קשיש הנתקל במחסור במזון, תרופות או שינוע ציוד רפואי רשאי לפנות לאחד המוקדים הרלוונטיים – המוקד העירוני, עזר מציון או מתאמי קשרי הקהילה של מכבי, אשר מסייעים יחדיו במתן מענה מלא לבקשות. במסגרת זו נותנים מתאמי קשרי הקהילה סיוע ומענה לפניות השונות בכל יישוב ויישוב, בהתאם לאזורי הפעילות של המתאמים השונים.

במקביל מלווים במכבי את חולי הקורונה כל העת, כפי שמספר א. מילר שהשתחרר מבית המלון ב'ניר עציון' לאחר שהחלים מקורונה אחרי שבועיים של בידוד. רגע לפני החזרה לביתו, הוא בחר לשתף בהשתלשלות האירועים שחווה בחודש האחרון, ומעל לכל הודה לצוות מכבי שירותי בריאות שליוו אותו עוד משלב טרום הבדיקה ועד הבידוד במלונית הקורונה ולצוות מחוז הצפון בעזר מציון, על הליווי בתקופה בה לדבריו זכה "לשירות כיד המלך".

סיפורו של א. התחיל לפני כחודש, לאחר שחש במשך מספר ימים בשיעול מעיק ובכאבי שרירים, ולאחר הפנייה של רופא מכבי הוא נבדק ונמצא חיובי לקורונה. "החלטנו לא לבזבז זמן ולהתפנות למלון בניר עציון לצורך טיפולים ושהות עד להחלמה המיוחלת. כשהגעתי למלון יצרתי קשר עם מתאמי הקשר של מכבי בצפון לבקשת עזרה דחופה. להפתעתי כבר למחרת דאגו להגיע אליי למלון יחד עם רופא שבדק אותי, כך שההירתמות של מכבי הסירה מאיתנו חשש ולחץ רב".

בכל העת מילר היה בקשר רציף עם צוות מתאמי קשרי הקהילה, אשר דאגו לכל מחסורם של החולים – גם מבחינה רפואית וגם מבחינה אישית. "מידי יום הם באו לכאן והביאו אוכל למשפחות, חיתולים, תרופות, מזון וכל מה שנצרך. רק אז הבנתי את היקף הפעילות של מתאמי קשרי הקהילה של מכבי, ואין ספק שהדבר ריגש אותי עד מאוד", הוא אומר.

מילר מסכם את תקופת השהות: "כשבאנו לניר עציון חששנו להיות מבודדים, אבל בזכות מכבי קרה בדיוק ההיפך – היינו מאוחדים, מחוברים ושמחים. אני מעוניין להודות לכל צוות מכבי על התמיכה האישית והרפואית, כאשר מלבד המתאמים שעושים עבודת קודש, גם נציגי השירות והצוות הרפואי בטלפון ליווה אותי בסבלנות ובהבנה רבה שאנצור בליבי תמיד".

במכבי שירותי בריאות מלווים כל העת את החולים המאושפזים בביתם או בבתי המלון, באמצעות שיחות טלפניות מאחיות מכבי פעמיים ביום העוקבות אחר מצבם ומקיימים שיחה עם רופא מומחה במקרה הצורך. לצד זאת מעניקה מכבי מגוון שירותים רפואה מרחוק מותאמים עבור הציבור, בהם גם שירות "רופא טלפוני" עם רופא מומחה, ושירותים נוספים.

אחראי על פניות הציבור של מכבי במחוז הצפון ומתאם קשרי הקהילה בחיפה והרב אליעזר רוזנברג: "כאשר נוכחנו לדעת שחולי הקורונה נמצאים בגבולות המחוז שלנו, נרתמנו כל מתאמי קשרי הקהילה בצפון בכל הכח ובמסירות רבה על מנת לסייע בכל מה שנדרש למען השוהים והמחלימים, תוך זמינות מרבית ושירות מקצועי ככל שנדרש".

ראש מחוז הצפון במכבי שירותי בריאות, ד"ר גלית קאופמן: "מכבי שמחה להעניק למחלימי הקורונה את כל הסיוע הנדרש, כחלק מתפיסת הקופה הדוגלת במתן שירות מתוך חמלה, רגישות ומעטפת מלאה לכלל החברים, גם במתן שירותי הרפואה המתקדמים ביותר וגם במכלול השירותים הנוספים הנדרשים. לעשייה ברוכה זו שותפים כלל הצוותים הרפואיים והתפעוליים, וכמובן מתאמי קשרי הקהילה המסורים שעושים לילות כימים למען חברי מכבי".

מכבי ניר עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד