י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ללא טלוויזיה ותקשורת WiFi כלל"

המכתבים של בתי הדין: עדויות קשות על ענייני צניעות וטלוויזיה

'בחדרי חרדים' חושף את מכתבי בתי הדין של בד"ץ 'זכרון מאיר' ובד"ץ 'העדה החרדית' בנוגע לשימוש במכשירי טלוויזיה לכל דורש במלונות הקורונה • "מעמידים את הציבור בניסיון קשה בזמן שנמצאים מחוץ לביתם ומחפשים למלאות זמנם בעיסוקים שונים" • 'בחדרי' עם כל הפרטים

המכתבים של בתי הדין: עדויות קשות על ענייני צניעות וטלוויזיה
טלוויזה במלון קורונה צילום: אילוסטרציה

הסערה שפרצה סביב תלונות של חולי קורונה חרדים הנמצאים במלוניות שהתלוננו לרבנים וביקשו מהם לפעול בכל כוחם לניתוק מכשיר הטלוויזיה בחדרים הביאה לשורת מכתבים. 'בחדרי חרדים' חושף את תוכן המכתבים מבתי הדין של בד"ץ 'זכרון מאיר' בבני ברק ושל בית הדין של 'העדה החרדית' הקוראים שלא לפתוח את הטלוויזיה - גם לדורשים באופן אישי.  

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', השר דרעי פעל בכל כוחו לסגור את הטלוויזיות בכל המלוניות המיועדים לציבור החרדי, לשם נסעו מרבית החולים - כפי שהורו ועודדו הרבנים. 

במכתב של בד"ץ 'זכרון מאיר' השוכן בבני ברק פנו חברי הבית דין לשר אריה דרעי וכתבו, "לכבוד  שר הפנים המופקד על המלונות וענייני המגזר החרדי בנושא הקורונה הרב אריה דרעי הי"ו, שלום רב. לאחר שפניתם אל רבני העיר שנבקש ונעודד את הציבור החרדי ליציאה למלונות הבידוד. מתוך אחריות ציבורית של פיקוח נפש הבטחתם בד בבד שהמלונות יתנהלו ברוח ישראל סבא עם כשרות ואופי התואם במלואו למגזר החרדי. ללא טלוויזיה ותקשורת WiFi כלל".

הקרב על ניתוק הטלוויזיה במלוניות הכשרות

"על סמך הבטחתכם יצאנו בקריאה פומבית לציבור, ואכן יצאו אנשים ומשפחות למלונות הללו. אך לצערנו הגיעו עדויות קשות על כך שהדברים לא מתקיימים כראוי. הן בענייני צניעות של השוהים במקום. הן בהימצאות טלוויזיה לכל חפץ ודורש. ותערובת של בחורים עם בנות. ואחריתה מי ישורנה, ולא נוכל להחריש על כך". 

"ניסיון זה שהוא בגדר אחד מג' עבירות עליהם צריך למסור הנפש, חשוב הוא יותר מבריאות הגוף! וא"א לעבור על כך לסדר היום ידוע לנו שהמלונות שפתחתם לאחר ההבטחה אכן התאמתם לציבור בלי טלוויזיה ושידורי WiFi אלחוטי. ואף קומות מותאמות. אך הננו להדגיש שחובה גמורה היא שגם המלונות שנפתחו לפני כן, ומיועדים לציבור החרדי. יסגרו את הטלוויזיה ושידורי ה-WiFi ללא הוראת היתר".

"באה אלינו שמועה. שהורו לפתוח לדורשים באופן אישי. ואין אנו מסכימים לזה חמור הדבר מכמה טעמים, ובזה מעמידים את הציבור בניסיון קשה בזמן שנמצאים מחוץ לביתם ומחפשים למלאות זמנם בעיסוקים שונים"

בבית הדין מזהירים כי, "באם חלילה לא יתוקן הדבר נעשה את חובתינו להודיע לציבור על איסור יציאה למקומות שאינם עומדים בכללים. וכן למי שנמצא במקומות אלו שעליו לצאת למקומות המותאמים. או לשוב לביתו".

גם בבד"ץ 'העדה החרדית כתבו מכתב בנושא, "אל שולחן הבד"צ הגיעו תלונות חמורות על הקורה במלוניות המטפלים בחולי הנגיף והמיועדים לכאורה לציבור החרדי שומר התורה והמצוות, ובמיוחד באו עדויות קשות על הקורה במלון מעלה החמישה, אשר יש שם רשת אינטרנט אלחוטית פתוחה טלוויזיות פתוחות ועוד מכשולים הנגרמים מתערובות וכו', אשר אין כאן המקום לפורטם".

"הבד"צ מבקשים שהנושא יטופל בהקדם האפשרי ועל צד היותר טוב, כדי שלא יווצר מצב בו הביד"צ יפנו אל הציבור החרדי לאסור עליו להתפנות למלוניות כאלו, ולאסור את השהיה במקומות אשר המכשולות מצויות בהם. בימים אלו בהם אנו זקוקים לרחמי שמים מרובים, ראוי היה לייחד מחשבה לציבור שומר התורה והמצוה ולא לגרום להתדרדרות רוחנית של השוהים והמחלימים. בתקוה להבנה ולהסדר ביפה שעה אחת קודם, ובברכה לרפואת כל חולי ישראל בקרוב".

כזכור, מלשכת השר דרעי מסרו: "בעקבות ההחלטה לפנות חולי קורונה חרדיים למלוניות, ביקש השר אריה דרעי מפיקוד העורף לדאוג כי במלוניות יתקיים אורח חיים חרדי, ובין השאר לנתק את הטלוויזיות בחדרים. לאחרונה פנו חולים חרדיים בתלונות לרבנים וטענו כי למרות ההבטחות, בחדרים פועלות טלויזיות, ומוקרנות בהן תוכניות שנוגדות את אורח חייהם. בעקבות כך, הורו רבנים לאותם חרדים לעזוב את המלוניות, לשוב לבתיהם והחשש היה שאותם חולים יגרמו להדבקות נוספות ולהתפשטות הנגיף".

בעקבות הדברים, ביקש השר דרעי מפיקוד העורף לפעול מיידית לניתוק הטלוויזיות מחדרי החולים החרדים, כדי למנוע את שובם הביתה. עוד הוחלט כי אם יש בין החולים החרדיים כאלה שרוצים טלויזיות בחדרים, עליהם לעזוב למלוניות שבהם נמצאים חולים שאינם חרדים.

קורונה טלוויזיה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד