י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחוז המרכז של מכבי ומד"א במבצע פורץ דרך ורחב היקף של מאות בדיקות קורונה מהירות

במסגרת המבצע מכבי בשת"פ עם מד"א ובתיאום עם עיריית בני ברק מבצעים מאות בדיקות קורונה בבתי החברים כאשר בכל יום מועברות מאות דגימות למעבדה המרכזית. מדובר במיזם פורץ דרך המאפשר שליטה מלאה בתהליך מתן תוצאות מהירות יותר • בנוסף, מפעילים במכבי קו טלפוני עם מידע חיוני בנושא הקורונה • ראש המחוז הגב' דבורה חסיד: "מכבי פועלת להנגיש את מכלול השירותים לחולים, לנבדקים, למבודדים ולשאר חברי מכבי במחוז המרכז על מנת שנוכל לשמור על בריאותם"

מחוז המרכז של מכבי ומד"א במבצע פורץ דרך ורחב היקף של מאות בדיקות קורונה מהירות
ר' ברוך שטרן מנהל מרחב בני ברק צילום: יח"צ

ביוזמת ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, הגב' דבורה חסיד, פתחה מכבי במבצע בדיקות קורונה רחב היקף בבני ברק ובאלעד, בשיתוף מד"א ובתיאום חמ"ל עיריית בני ברק. לקיחת מאות דגימות, מתבצעות בבתי החברים, כאשר אל הבתים מגיע צוות של מד"א ללקיחת הדגימה והעברתה למעבדה המרכזית של מכבי .

בימים האחרונים מאז תחילת המבצע, שמתנהל בראשות מנהל מרחב בני ברק ר' ברוך שטרן ומנהל מרחב אלעד ר' מרדכי שחורי, העבירה מכבי מאות דגימות למעבדות ובכך זירזו משמעותית את מועד קבלת התוצאות של הבדיקות. תוצאות הבדיקה, הן החיוביות והן השליליות, מגיעות לאחר 24-48 שעות ונמסרות לחברים בשיחה טלפונית ייזומה על ידי מכבי.

מנהלת המרכז הרפואי של מכבי ברח' כהנמן ומנהלת מעבדת קורונה בעיר הגב' עפרה ברשן משתפת בנתונים מהשטח: "המעבדה של מכבי פועלת בכל יום משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים, כולל ימי שישי וערבי חגים, מתקבלים בה חברי מכבי בכל הגילאים שקיבלו הפניה מרופא מכבי לביצוע בדיקה ראשונית. הבדיקות נערכות על פי הנחיות משרד הבריאות תוך שמירה על שני מטר בין מטופל למטופל ושמירה על פרטיות החברים. הבדיקה מתבצעת תוך דקות ספורות בהליך פשוט וקל ונלקחת על ידי דוגמים מיומנים שעברו הכשרה לכך, בנוסף, הרחבנו את הצוות הרפואי  במקום בכדי לספק מענה מהיר וזריז תוך 24 שעות מעת ביצוע הבדיקה. מאז הקמת המעבדה קיבלנו כ- 2,000 בדיקות- מדובר במאות  בדיקות ביום המקבלות מענה מהיר ויעיל ובכך אנו מסייעים לצמצום את מספר המבודדים בעיר הממתינים לתשובה ראשונית".

בנוסף, מכבי פתחה קו מידע שמספרו 03-7463220, הקו מכיל עדכונים רלוונטיים לתקופת הקורונה כמו מיקום עמדות בדיקות הקורונה של מכבי שירותי בריאות בעיר ופריסת השירותים  הרפואיים במרכזים הרפואיים ובבתי המרקחת. המידע בקו מתעדכן מעת לעת בהתאם לצרכי הציבור.
לרשות חברי מכבי עומדים שירותי רפואה מרחוק כגון 'תור טלפוני' ועוד. בנוסף, ניתן לתאם תור מראש באמצעות מוקד זימון התורים "מכבי ללא הפסקה" בטלפון *3555 ובערוצים הדיגיטליים של מכבי.

ראש מחוז המרכז במכבי, דבורה חסיד: "כל צוותי מכבי במחוז המרכז עובדים לילות כימים על מנת לתת מענה הולם ומותאם לציבור החרדי. אני מאוד מבינים את הקושי הרב שחוות המשפחות בימים אלו של התכנסות בדירות קטנות. לבנו ומעשינו איתכם. אנחנו נמצאים כאן כל העת ועושים ככל שניתן כדי להקל עליכם את התקופה המיוחדת הזו. הצוותים שלנו בודקים, מטפלים, ולפעמים אף מסכנים את בריאותם כדי לתת לכם שירותים מיטביים עם כל המגבלות שחלות על כולנו. כל חבר מכבי החולה בנגיף מקבל מידי יום שיחת טלפון מאחות מכבי כדי לשמור על קשר ולתת מענה רפואי מותאם אישית.

והכל – מתוך מטרה עליונה: לשמור על קדושת החיים כערך עליון ולסייע לכל פניה של כל אחד ואחת מחברי מכבי."

מכבי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד