ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מכבי פיתחה והשיקה עמדת בדיקה חדשנית לבדיקת קורונה- סטרילית, ללא מגע וללא צורך בציוד מיגון

העמדה תוכננה כך שהדגימות נלקחות בהפרדה מוחלטת בין הנבדק לדוגם, ללא מעבר אוויר, והיא מחוטאת בין בדיקה לבדיקה. משרד הביטחון ויזמים ממדינות נוספות בעולם הביעו עניין בייצור עמדות מסוג זה • מנכ"ל מכבי רן סער: "נשמח לשתף את תכניות הבנייה עם כל ארגון שירצה, כחלק מהמאבק הגלובלי המשותף בקורונה"

מכבי פיתחה והשיקה עמדת בדיקה חדשנית לבדיקת קורונה- סטרילית, ללא מגע וללא צורך בציוד מיגון
עמדות קורונה צילום: יח"צ

מכבי שירותי בריאות השיקה עמדה חדשנית, ראשונה מסוגה, ללקיחת דגימות קורונה. העמדה, פרי פיתוחה של מכבי, מאפשרת תהליך סטרילי של נטילת דגימה מרגע זיהוי הנבדק ועד העברת הדגימה למעבדה המרכזית של מכבי. במהלך הבדיקה, הדוגם שוהה בתא מבודד לחלוטין ללא מגע עם הנבדק ובהפרדה מוחלטת עם הסביבה החיצונית. כך אין צורך בלבישת ציוד מיגון על ידי הדוגם. בסיום לקיחת הדגימה מתבצע חיטוי של הציוד המחובר לעמדה באופן מידי ואוטומטי ובכך מתאפשר מעבר מהיר לביצוע בדיקה של הנבדק הבא. העמדה הראשונה תחל לפעול השבוע ברחוב רבי עקיבא 86 בני ברק .

את פיתוח העמדה יזמה ראש מחוז המרכז דבורה חסיד ותכנן המהנדס איתמר פדה, מנהל הנכסים והלוגיסטיקה במחוז המרכז של מכבי, תוך ליווי מקצועי של ד"ר דניאל קון המנהל הרפואי של מרחב יפו במכבי. בתהליך מהיר שארך כשבוע בלבד, פותחה העמדה במפעל "אי אם שגב תעשיות" בשיתוף עם התאחדות התעשיינים. משרד הביטחון אף הביע עניין בבחינת האפשרות לייצר עמדות מסוג זה בקנה מידה רחב ונמצא במגעים עם צוות התכנון של העמדה. בנוסף, העמדה מעוררת עניין בינלאומי נרחב, כשלא מעט כלי תקשורת זרים הגיעו לתעד את פעולתה. נוסף לכך פנו למכבי יזמים מרחבי העולם וביקשו היתר להשתמש בתוכניות לייצור עמדות דומות, מלוס אנג'לס, איטליה, ארגנטינה, פנמה, ברזיל ועוד.

מנכ"ל מכבי, רן סער: "המתקן החדש מוכיח את עצמו כבטוח ויעיל ואנו נשמח לשתף את תכניות הבנייה שלו עם כל ארגון בריאות בארץ ובעולם שירצה בכך, כחלק מהמאבק הגלובלי המשותף בנגיף הקורונה".

ראש מחוז המרכז במכבי, הגב' דבורה חסיד: "העמדה היא מענה מהיר ויעיל לצורך שניצב לפנינו לבצע כמה שיותר בדיקות קורונה, בצורה יעילה, זריזה ובטוחה ביותר. זהו פיתוח פורץ דרך שיסייע במלחמה בנגיף"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "התעשייה הישראלית גאה בהיותה יוזמת ושותפה בפרויקטים רבים למלחמה בקורונה. כך למשל במכשירי הנשמה, ציוד מיגון וגם בפרויקט המשותף עם מכבי. נמשיך להתגייס לטובת הציבור.

מכבי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד