י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אב שכול חרדי: "נתחשל יחד ונצא מכור ההיתוך הזה מלוטשים יותר, מאוחדים ואוהבים יותר"

מעמד לזכרם של חללי צה"ל והמסלולים החרדים, המותאם לציבור החרדי, התקיים הערב באולם "היכל שלמה" בירושלים ללא קהל ושודר באינטרנט • עמותת נצח יהודה יזמה את האירוע בשיתוף עם האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, מנהלת החרדים הצבאית בצה"ל ועיריית ירושלים. ערב לזכר חללי צה"ל והמסלולים החרדים ואשר מיועד לציבור החרדי, מתקיים שנה שניה ברציפות. אשתקד השתתפו מעל 1,200 איש • האירוע מוקדש לזכרם של חללי צה"ל החרדיים, כולל משרתי הנח"ל החרדי הראשון, שהוקם בתחילת שנות ה-60 ונסגר אחרי מלחמת יום כיפור, וחללי המסלולים החרדיים הקיימים כיום בצה"ל

אב שכול חרדי: "נתחשל יחד ונצא מכור ההיתוך הזה מלוטשים יותר, מאוחדים ואוהבים יותר"
עצרת הזיכרון אמש צילום: יעקב כהן

בעצרת השתתפו הראשל״צ הרב שלמה עמאר, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שר הפנים - הרב אריה דרעי, ראש העיר ירושלים - משה ליאון וחברי מועצת העיר אריה קינג ויונתן יוסף, האמן ישי ריבו, המנחה - משה גלסנר. רבני עמותת נצח יהודה, סמנכ״ל משרד הביטחון וראש האגף הבטחוני חברתי - מר משה צין, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים יחודיים ותורניים - מר אודי דרור, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה״ל - תא״ל אמיר ודמני וראש מנהלת החרדים הצבאית - סא״ל תלם חזן, רבנים ואנשי ציבור, בני המשפחות השכולות.

נציג ההורים השכולים הרב אליהו מירב, אביו של סמל יוסף כהן הי"ד שנרצח לפני מעט יותר משנה, בפיגוע ירי על יד גבעת אסף אמר: "יום זיכרון זה שונה מקודמיו. הוא מתקיים ללא קהל מתוך שמירת מרחק, והמסך הדיגיטלי מתווך, מרחיק וגם מחבר. רבים מאתנו חשים חוסר וודאות, פחד וחשש, ולכן אני מבקש להשמיע מסר של תקווה, ואני סבור שדבריי נאמרים בשמם של כל ההורים השכולים.... אנו מאמינים שהאהבה תנצח. עם ישראל חי. אנחנו העם הנבחר ובעזרת ה' נעבור גם את זה ביחד. נתחשל יחד ונצא מכור ההיתוך הזה מלוטשים יותר, מאוחדים ואוהבים יותר. לפני כשנה איבדנו, רעייתי אדל ואני, את היקר לנו - את בננו יוסף ה' יקום דמו. מאז למדנו כל יום מחדש את המושג בדד, אבל הבדידות אינה הכול. היא מכילה אחדות מופלאה... חשבנו שעלינו להחיות את זכרם, אבל גילינו שיותר מכך - הם אלה שזכרם מחיה אותנו".

שר הפנים אריה דרעי נזכר ביחס חם ואוהב של הרב עובדיה יוסף זצ"ל כלפי החיילים: "רבנו שאהב כל יהודי ויהודי, כל חייל וחייל - היה מחבק ומנשק אותם. במיוחד כשמדובר בחייל שומר תורה ומצוות. היה מכבד חיילים בעליה לתורה, מברך אותם בדמעות כשהם חזרו לצבא. ביקש מהם לשמור על כל תורה ומצוות ולקבוע עיתים לתורה, להמשיך להיות בני ישיבה במהלך שירותם הצבאי."

יוסי לוי, מנכ״ל עמותת "נצח יהודה" שמלווה את כלל החיילים החרדים במסלולים החרדיים בצה״ל, אמר: "יש לנו זכות לקיים בפעם השניה בתולדות מדינת ישראל ערב ייחודי לזכרם של חללי צה"ל והמסלולים החרדיים. אלפי חיילים חרדים תורמים מדי יום ביומו להגנת העם והמדינה, יחד עם שמירה על זהותם ואורח חייהם החרדי. ערב הזיכרון יועד והותאם לציבור החרדי, מה שמאפשר לציבור החרדי לציין את היום הזה בדרכו הייחודית. אנו מודים לצה"ל ומשרד הביטחון על תמיכתם ביוזמה ועל התגייסותם לטובת המיזם".

מר אודי דרור ראש החטיבה לגיוס ומסלולים תורניים במשרד הביטחון אמר: "בתקופה מאתגרת זו אנו רואים את השכול כגורם מאחד בין הציבור החרדי ,צה"ל ומערכת הביטחון  והחברה הישראלית לגווניה. פעלנו לחבר את משפחות חללי הנח"ל החרדי ההיסטורי עם חללי היחידות הלוחמות החרדיות בהווה מגדוד נצח יהודה והמסלולים החרדיים. יחד נזכור את הנופלים הנצורים בליבנו, אילו שבמותם ציוו לנו את החיים. בימים שהזיכרון והשכול נמהלים בשמחת העצמאות אנו נמשיך לפעול יחד לחיזוק עוצמתם של צה"ל ומדינת ישראל."

נצח יהודה יום הזכרון חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד