י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פנייה לשר ולמנכ"ל

ל"ג בעומר בצל הקורונה: "מגיעה אוכלוסייה מהאזורים הנגועים ביותר"

ל"ג בעומר בצל הקורונה: יו"ר ועד מקומי מירון בפניה למנכ"ל משרד הבריאות: "חוששים שפתיחת הצימרים תוביל להתקהלות במתחם הרשב"י. האוכלוסייה שמגיעה היא מהאזורים הנגועים ביותר, אוכלוסייה חרדית שלא מתייחסים לתקנות"

ל"ג בעומר בצל הקורונה: "מגיעה אוכלוסייה מהאזורים הנגועים ביותר"
חרדים במירון בל"ג בעומר צילום: אלי סגל

בעוד תכנית ההדלקה המסורתית במירון בצל הקורונה עדיין לוטה בערפל, בוועד היישוב חוששים ממה שיתלווה לאירועי ההדלקה: השכרת הצימרים.

השכרת הצימרים על ידי תושבי מירון בל"ג בעומר, מהווה בין 20 ל-25 אחוזים מההכנסות השנתיות. אולם, בוועד היישוב חוששים להשכיר את הצימרים בשל כך ש"השוכרים מגיעים מאזורים נגועים בקורונה".

במכתב ששלחו לשר התיירות יריב לוין, הם מציינים, כי "לאור מלחמות פנימיות בין אלו המעוניינים להשכיר את מתחמי האירוח שלהם לאורחים מבחוץ ויהי מה, לבין שאר התושבים, כולל חלק מבעלי הצימרים".

לדבריהם, "החשש הוא כי אם יתקיים אירוח של 5,000-7,000 איש בצימרים, יהווה הדבר גם בסיס להתקהלויות המוניות במתחם קבר הרשב"י ובעוד איזורים ביישוב, מצב שלא יהיה ניתן לשליטה ובקרה".

ולכן הם ביקשו מהשר לוין ש"תינתנה הנחיות ברורות ויש משמעיות לגבי האופציה להשכרת הצימרים, ובמידה ולא תמצא הדרך לכך, אנו מצפים ומבקשים כי המדינה תמצא את הדרך לפצות את התושבים שזהו מקור הפרנסה העיקרי שלהם".

במכתב ששלחו למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הם אף ציינו כי "האוכלוסיה שמגיעה היא מהאיזורים הנגועים ביותר בארץ. אוכלוסייה חרדית בלבד שלא מתייחסים לתקנות, ובל"ג בעומר יתייחסו עוד פחות", וכי "כבר היום חרדים רבים מסתובבים במטעים ומחפשים דרכים חלופיות להגיע למושב".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד