כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אבל ברמת אלחנן

הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל נפטר מנגיף הקורונה

רב יעקב קולדצקי זצ"ל מחשובי רמת אלחנן בבני ברק ודמות מיוחדת של עובד ה' ותלמיד חכם עצום, נכנע לנגיף הקורונה ונפטר בגיל 70 בבית החולים, רבים קיבלו על עצמם דפי גמרא לרפואתו אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו לבוראה 

הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל נפטר מנגיף הקורונה
הרה"ג רבי יעקב קולדצקי זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בשורה מצערת מגיעה מבית החולים 'שיבא בתל השומר', הרב הגאון רבי יעקב קולדצקי זצ"ל, מחשובי תלמידי החכמים בשכונת רמת אלחנן בבני ברק נפטר לבית עולמו בגיל 70 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. 

בערב ראש חודש ניסן אושפז בבית החולים, לאחר שחזר מארה"ב ונדבק בנגיף, בבית החולים התמוטט ומאז היה מורדם ומונשם, בליל שביעי של פסח חלה הידרדרות חמורה במצבו של ר' יעקב ובני המשפחה כבר אמרו וידוי יחד עם אחיו המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, בני המשפחה התגייסו וגייסו לימוד של אלפי דפי גמרא לזכותו ואף הוסיפו לו את השם 'רפאל', אך נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

רבי יעקב זצ"ל, נולד לאביו הגאון רבי שכנא קולדצקי זצ"ל, שנודע כתלמיד חכם עצום מיקירי קרתא דירושלים, שזכה לקרבה מיוחדת מאת כל גדולי ירושלים של מעלה, ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שהיה רעו הקרוב ולמד עמו בחברותא למעלה מיובל שנים, מאז שהיו אברכים צעירים ולמדו בצוותא בכולל המפורסם של הרב הרצוג.

ברבות השנים כיהן כ"ספרא דדייני" בהרכב הראשי של בית הדין הרבני הגדול בירושלים, שבו שימשו כדיינים הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגר"ע יוסף זצ"ל, הגר"ב ז'ולטי והגר"א גולדשמידט, וסיפורים רבים התהלכו על התבונה והפיקחות העצומים שגילה בתפקיד זה.

בבית גדול זה גדל רבי יעקב זצ"ל, שקבע יחד עם רעייתו שתחי' את מקום מגוריהם בשכונת רמת אלחנן בבני ברק והיה מהדמויות החשובות והמוכרות של השכונה, הוא נודע כתלמיד חכם עצום ששקד על התורה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על ר' יעקב שהיה ידוע באהבה שלו לתורה ולמצוות, במאור פנים באופן מיוחד, אין יהודי ברמת אלחנן שלא נעזר בו, היה מחלק צדקות בסתר. 

קשר מיוחד היה לו עם אחיו המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

השאיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו מרת חיה שתחי' לבית גרינפלד, ועשרה ילדים, מתוכם 7 נשואים, חתני תלמידי חכמים מופלגים: הרב ישראל שכטר, הרב דוד סימון, הרב שרויטמן והרב משה וולקן, אחד מבניו הוא איש התקשורת החרדי מנחם קולדצקי שעשה הכל למען רפואתו של אביו בכל מקום. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בראש חודש ניסן נולדה לר' יעקב נכדה, בת לבנו מנחם, אביו התקשר לברכו במזל טוב ואיחל לו שבזכות חודש ניסן נשמע בשורות טובות, למחרת התמוטט בבית החולים והוא הורדם והונשם במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ עד לפטירתו הערב למגינת לב.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד