י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החלה לנשום בכוחות עצמה

שיפור במצב הילדה החרדית שחלתה בקורונה

בשורות טובות מבית החולים רמב"ם בחיפה שם מאושפזת ילדה חרדית בת 11 מאלעד במצב קשה, אחרי שהבוקר דווח כי החלימה מנגיף הקורונה, הערב אנו מדווחים כי היא החלה לנשום בכוחות עצמה, עם זאת מצבה עדיין מוגדר קשה 

שיפור במצב הילדה החרדית שחלתה בקורונה
בית חולים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הילדה בת ה-11, תושבת אלעד שמאושפזת בטיפול נמרץ ילדים בבית החולים רמב"ם, לאחר שנדבקה בקורונה, מתאוששת אט אט, ובמצבה נרשם עוד שיפור קל - היא שבה להכרה חלקית והחלה לנשום בכוחות עצמה. יחד עם זאת, מצבה עדיין מוגדר קשה.

דוקטור יוסי בן ארי, מנהל המחלקה הבהיר שיש להמתין בסבלנות ולקוות לטוב. לדבריו, "רק בעוד מספר ימים ניתן יהיה לקבוע לבטח מה מצבה של הילדה".

מוקדם יותר הבוקר (שלישי) פרסמנו, כי הילדה עברה שתי בדיקות והתברר שהיא כבר אינה נושאת את הנגיף. עם זאת, כאמור, היא עדיין במצב קשה.

כזכור, ביום ראשון אושפזה הילדה במצב קשה בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שחלתה בקורונה. הילדה שהתה עם משפחתה החולה במלונית בטבריה והחלה לפתח תסמינים של הנגיף.

לדברי אמה אורה ביטון, בשיחה עם 'כאן חדשות', הטיפול בה התעכב למרות הידרדרות במצבה והיא פונתה בסופו של דבר לבית החולים רק בעקבות התערבות של בני המשפחה שפנו עצמאית למגן דוד אדום.

"היא הייתה איתנו במלונית, החום שלה עלה והיו לה כאבי בטן, עדכנו את הרופאים בהכול. היו פה כל מיני חוות דעת", מספרת האם לחן ביאר, כתב 'כאן חדשות', "חלק מהרופאים חשבו שצריך לפנות וחלק שלא, בסופו של דבר הוחלט שלא צריך לפנות. היא התעוררה בלילה ממש עם קשיים לנשום ואז החלטתי שאני לוקחת את הטלפון ומתקשרת למד"א, לא אכפת לי כל הביורוקרטיה ומי מטפל בכל דבר, הרגשתי שעוד שנייה אני מאבדת אותה. התקשרתי למד"א ואמרתי להם תבואו עכשיו לפנות אותה לא מעניין אותי כלום".

האם, שנדבקה בעצמה בנגיף, הוסיפה כי בני המשפחה לא מחפשים אשמים במצב אליו הגיע ביתם ואמרה: "אני לא יודעת מה היה צריך לקרות ולא רוצה להאשים אף אחד. אנחנו מאמינים שהכול משמיים. מה שהיה צריך לקרות קרה, אנחנו לא מחפשים אשמים, זה המצב שלנו כרגע. כולם תומכים עוזרים ומתפללים בשבילנו, אנחנו מרגישים חיבוק ענק מכל עם ישראל. מאוד מאוד קשה לי שאני צריכה לעקוב אחר הטיפול מרחוק, אבל אנשים כאן במלונית עוזרים ומחזקים אותי, עשיתי בדיקה ואני מקווה שהיא תצא שלילית וככה אוכל לנסוע לרמב"ם כמה שיותר מהר. בינתיים יש לנו טלפון ישיר ומעדכנים אותנו בכל דבר", סיכמה האם.

גם האב אליהו ביטון, שוחח עם כתב 'כאן חדשות' חן ביאר, מחוץ לבית החולים רמב"ם ואמר: "אנחנו נשברים. התחושה מאוד קשה. אתה חסר אונים, אתה לא יודע איך לעזור לבת שלך".

יצוין כי אתמול (שני) עדכן ד"ר מיכאל הלברטל, מנכ"ל בית החולים רמב"ם, ברדיו 103fm כי מצבה של הילדה יציב. "היא כרגע מורדמת ומונשמת, אבל מצבה יציב לחלוטין. היא הועברה לבית החולים רמב"ם מתוך מחשבה שהיא תצטרך סיוע באמצעו אקמו, ובינתיים לפחות אין צורך בזה".

בתוך כך, ב'ערוץ 12' דווח כי משרד הבריאות פתח בבדיקה כדי לבדוק את ההתנהלות של קופת החולים - והאם הילדה פונתה בזמן לבית החולים.

שמה לתפילה הדס בת אורה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

קורונה ילדה חרדית בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד