י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למה הבנות לא חוזרות? • פרסום ראשון

בחצר חסידות גור דוחים את כל המתווים: "אין ללחוץ להקל על הישיבות"

לא קפסולות ולא שטחים פתוחים: בחסידות הגדולה בישראל לא רק שלא ממהרים לפתוח את הלימודים בכל השכבות, אלא דוחים את כל המתווים המוצעים ומכריזים כי ממשיכים ללמוד דרך הטלפון "אין להקל במקום של ספק פיקוח נפש" אומרים בחסידות גור • כל הפרטים בפרסום ראשון

בחצר חסידות גור דוחים את כל המתווים: "אין ללחוץ להקל על הישיבות"
בחורי חסידות גור נבחנים צילום: משה גולדשטיין

למרות מתווה הישיבות שאושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד מתווה משרד החינוך לכיתות הנמוכות ולגיל הרך, בחצר חסידות גור - הגדולה בישראל, דוחים את כל המתווים שהוצעו והודיעו כי אין למהר לחזור ללימודים במוסדות החינוך. 

על פי גורמים בחסידות גור, "כל עוד שמשרד הבריאות לא אומר שהחזרה ללימודים היא "לכתחילה", אין ללחוץ בשום פנים ואופן להקל באופן חריג עם הישיבות. 'זו התורה וזה מה שהיא מצווה לנו. אין להקל במקום של ספק פיקוח נפש, הלימודים יימשכו ביתר שאת דרך הטלפון", אומרים בחסידות.

לדברי גורם בחסידות ששוחח עם 'בחדרי חרדים', "אם לא פותחים גם את הסמינרים, הדבר מעיד שעדיין יש סכנה בגיל הזה. המדד שצריך להיות הוא אחד ויחיד. האם יש ספק פיקוח נפש או לא. וכל עוד הנושא לא מוסדר כראוי, אין שום טעם למהר ובוודאי שאסור ללחוץ על הרשויות להקל סתם כך. זו ההנחיה של האדמו"ר מגור בעת הזו".

בחורים מחסידות גור. צילום: משה גולדשטיין 

אולם לא רק לגבי הישיבות מבקשים בגור להמתין. גם המתווה של משרד החינוך לגיל הרך ולכיתות הנמוכות נדחה על הסף, לפחות לעת עתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המפקח הפנימי על החיידרים של גור, הרב יצחק מאיר גוטמן, התקשר לכל מנהלי החיידרים בגור ומסר להם, כי גם אם משרד הבריאות יאשר חזרה ללימודים, החיידרים לא ישובו לפעילות והמתכונת הטלפונית תמשיך לפעול.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחצר חסידות גור נפתח הזמן כבר לפני שבוע, כאשר כל תלמודי התורה וכל המגמות בישיבות מתקדמים לפי לוח הספקים ברור.

התלמידים מקיימים סדרי לימוד וחזרות, גם עם הר"מים וגם עם שותפויות. הכל באמצעות מערך טלפוני וחדרי ועידה שהוקמו במיוחד לשם כך. בנוסף, הבחורים ממשיכים ונבחנים על ההספק בעל פה כפי שנהוג בישיבות של גור בימים כתיקונם.

חסידות גור האדמו"ר מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד