י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחקר חדש מבני ברק

15 אחוז מבני 0 עד 11 שנים נדבקו בקורונה

מחקר שנערך בבית החולים 'מעייני הישועה' מציג: ילדים במשפחות שהיה בהן חולה קורונה ושהו עמו בבידוד נדבקו פחות מהמבוגרים במשפחה | רק 15 אחוז מבני 0 עד 11 שנים נדבקו בקורונה, לעומת 66 אחוז מהמבוגרים בני 18 ומעלה, ששהו בקרבת חולה מאומת | נתוני המחקר המלאים

15 אחוז מבני 0 עד 11 שנים נדבקו בקורונה
אב חרדי וילדיו בעידן הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

על רקע חזרת הילדים לבתי הספר והגנים, ממחקר, שנערך בבית החולים "מעייני הישועה" עולה כי ילדים במשפחות שהיה בהן חולה קורונה ושהו עימו בבידוד נדבקו פחות מהמבוגרים במשפחה. רק 15 אחוז מבני 0 עד 11 שנים נדבקו בקורונה, לעומת 66 אחוז מהמבוגרים בני 18 ומעלה, ששהו בקרבת חולה מאומת.
 
המחקר שנעשה בראשותו של פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים במעייני הישועה ובשיתוף עם רופאי ילדים העובדים במרפאות בבני ברק, נועד לברר את תפקיד הילדים בהעברה של נגיף קורונה בבני ברק, ובו נבדקו 14 משפחות גרעיניות, שכללו הורים ומספר ילדים בגילאים שונים, אשר שהו ביחד בבידוד לאחר גילוי המחלה אצל אחד מבני המשפחה.

בסך הכל נבדקו 110 משתתפים מ- 14 משפחות שחולקו ל-3 קבוצות: מבוגרים בגיל 18 שנים ומעלה, ילדים בני 12-17 שנים וילדים בני 0-11 שנים. לכל המשתתפים נלקחה בדיקת PCR לקורונה מדרכי הנשימה.
 
במרבית המשפחות החולה הראשון שהתגלה היה אחד מהבוגרים בבית. ולכאורה לא נמצאו מקרים של הדבקה על ידי ילדים בני 0-11. אולם, לדברי פרופ' סומך, לא ניתן לשלול זאת לאור העובדה שהתסמינים בגילאים הללו בדרך כלל הינם קלים עד בלתי נראים.

שיעור הדגימות החיוביות היה 66 אחוז בקבוצה הראשונה, 38 אחוז בקבוצה השנייה ובקבוצה השלישית רק 15 אחוז.
 
לדבריו של פרופסור סומך, "התוצאות הללו מלמדות כי גם בתנאי מגורים צפופים, המחקים במידה מסוימת את האינטרקציה בין הילדים בבתי ספר, שיעור ההעברה לילדים ושיעור נשאות בקרב גילאי הגן והכיתות הנמוכות בבתי הספר, נמוכים יותר בהשוואה למבוגרים מבני המשפחה".

הוא הוסיף, כי "החשיבות של המחקר היא בכך שהוא נעשה בקרב אוכלוסייה החיה בצפיפות עם מספר גבוה של ילדים למשפחה, בניגוד למחקרים המצוטטים מחו"ל שנעשו באוכלוסיות עם ממוצע של כילד אחד למשפחה, ועל כן התוצאות מהם, פחות ישימות לתנאים בישראל".

בית חולים מעייני הישועה מחקר חדש קורונה ילדים חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד