כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ומה עם בדיקת קורונה לחתול

האם צריך ריחוק שני מטר גם מהכלב והתוכי

על אף מספר מועט מאוד של דיווחים על הדבקות בקורונה בקרב חיות מחמד, הנחיות חדשות בארה"ב קובעות כי אין להוציא חתולים מפאתי הבית, וכי יש להקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים בין בעלי החיים, ובינם לבני בני האדם

האם צריך ריחוק שני מטר גם מהכלב והתוכי
יונתן זינדל, פלאש 90

האם צריך להקפיד על ריחוק חברתי מחיות מחמד והאם תיתכן בקרוב בדיקות קורונה לחיות? המרכז לבקרת מחלות האמריקני הודיע על הנחיות חדשות, לפיהן יש להקפיד על ריחוק חברתי גם בין חיות מחמד לבני אדם ובין החיות המחמד לחיות האחרות.

על אף מספר מועט מאוד של דיווחים על הדבקות בקורונה בקרב חיות מחמד, ההנחיות שהופצו בשבוע שעבר קובעות כי אין להוציא חתולים מפאתי הבית, וכי יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין בעלי החיים, ובינם לבני בני האדם. המרכז האמריקאי מוסיף, שאם בבית נמצא חולה קורונה, יש להקפיד על מרחק בינו לבין חיית המחמד, ממש כפי שמתבצע בין בני האדם.

למרות רצונם של בעלי חיות המחמד, בדיקות קורונה עבור בעלי חיים לא מתוכננות בזמן הקרוב, גם בשל מחירן הגבוה של הבדיקות, והן בשל העובדה שבדיקות מטוש אצל בעלי חיים מסובכות הרבה יותר, ולעיתים גם דורשות הרדמת טשטוש לבעל החיים, כדי שניתן יהיה להחדיר את המטוש עמוק אל תוך הנחיריים.

עדיין לא ברור האם חיות המחמד עלולות להעביר את מחלת הקורונה לבני האדם, וכיצד. בשבועות האחרונים פורסמו מספר דיווחים על הדבקת כמה חתולים, לאחר שסבלו מתסמינים קלים של מערכת הנשימה. החתולים החלימו לגמרי.

את המומחים לווטרינריה הדבקת בעלי החיים החתוליים לא ממש מפתיעה: לדבריהם לבעלי חיים אלו יש קולטן (רצפטור) לנגיף הקורונה, ועל כן הם חשופים להדבקה בנגיף, בדומה להדבקה אצל בני האדם.

בתחילת החודש דווח על טיגריסית מלאית מגן החיות בברונקס שבניו יורק שאובחנה כחיובית ל- COVID-19. הבדיקה נערכה לה לאחר שסבלה משיעול ועל פי ההערכות, היא נדבקה מאחר מעובדי גן החיות שאובחן כחולה קורונה. אחותה של הטיגריסית, ובנוסף שני נמרי אמור ושלושה ארגיות אפריקניות סבלו אף הם משיעול יבש ואובדן תיאבון אך לא נבדקו לקורונה.

מחקר שפורסם בחודש שעבר מצא שחתולים עלולים להדביק בנגיף הקורונה ולהדביק אחרים. עם זאת, אין כל עדות עד כה להדבקה של בני אדם מבעלי חיים. ארגון בעלי החיים האמריקני USDA המליץ כי "על אנשים החולים בקורונה להגביל את חשיפתם לבעלי חיים, עד לקבלת מידע נוסף על הנגיף".

קורונה חיות מחמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד