י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צנזרו את ספרי ההיסטוריה

בית הספר לבנות חרדיות ננזף על ידי משרד החינוך

לא בפעם הראשונה שזה קורה. בית הספר לבנות יסודי התורה ננזף על ידי משרד החינוך לאחר שבביקורת שנערכה בו התגלה כי צונזרו ספרי ההיסטוריה הבריטית שמחוייבים ללמדם במוסדות השונים 

בית הספר לבנות חרדיות ננזף על ידי משרד החינוך
אילוסטרציה צילום: דודי בראון

בית ספר חרדי לבנות 'יסודי התורה' בלונדון, ננזף על ידי פקחי משרד החינוך הבריטי בגין צנזור 'נתח גדול של היסטוריה' על ידי הדבקת דפי ספרי לימוד זה לזה.

המפקחת הראשית אמנדה שפילמן היהודיה, האשימה את בית הספר לבנות כי צנזר את ספרי ההיסטוריה בכדי להעלים חלקים ממלכותה של המלכה אליזבת הראשונה ותמונות של גברים ונשים יחד.

שפילמן אמרה לוועדת החינוך כי בית הספר בסטמפורד היל בצפון לונדון, "ביצע צינזורים בכל החומרים שהועמדו לרשות הבנות", בית הספר נוהל על ידי הרב אברהם פינטר עד לאחרונה, הרב פינטר ז"ל נפטר החודש מנגיף הקורונה.

המפקחת אמרה עוד על בית הספר בסטמפורד היל במהלך דיון באינטרנט של ועדת החינוך של בית הנבחרים. היא התבקשה להגן על ביקורות שפרסמה על בית הספר בינואר והאשימה אותו.

התמונות של המלכה אליזבת הראשונה צונזרו בגלל שהמלכה צולמה עם רוברט דודלי אחד הרוזנים של לסטר. תמונות נוספות צונזרו כי הן לא עמדו בסטנדרטים של בית הספר בכל הנוגע לצניעות. כך מדווח ה'טיימס' הבריטי.

זאת לא הפעם הראשונה שבית הספר סופג ביקורת. בדו"ח שפורסם ביוני 2018, נכתב כי בית הספר החרדי לא מחנך לנושאים שעליהם ציוונו התורה וחז"ל ב'יהרג ועל יעבור', לצד דברי כפירה, וכי בית הספר "לא הכין את התלמידים היטב לחיים בחברה הבריטית המודרנית".

בדו"ח היה פירוט מדויק אלו נושאים לא מלמדים בבית ספר, כאשר הפירוט לא ראוי לעלות באתר חרדי, ולכן נחסוך אותו מהגולשים. הדו"ח הזכיר אז את כל הקהילה היהודית החרדית.

עוד נטען בדו"ח, כי רוב התמונות בספרי הלימוד "נעלמו", מאחר והן לא היו לרוחם של המנהלים. תמונות בהן היו גברים ונשים באותו דף, נחתכו או צונזרו.

גם בביקורת לפני שנתיים, דפים של פרקים שלמים בספרים שלא התאימו לבית הספר, נדבקו זה לזה. כך למשל, צונזרו בטקסט דברים על מלכת בריטניה, מה שאולי הכעיס את הבריטים יותר משאר הדברים.

עוד נכתב בדו"ח, כי צוות בית הספר עבר באופן שיטתי על כל ספר, וקשקש עם טוש שחור תמונות ידיים שהיו ללא כיסוי. לתלמידים לא ניתנה אפשרות לבקר ולהתחבר עם תלמידים בבתי ספר אחרים, נטען שם.

יסודי התורה בית ספר לבנות צנזור משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד