י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יועץ המועמד לנשיאות מתחייב: השגרירות לא תשוב לת"א

ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב מול דונלד טראמפ מטעם הרפובליקנים, מתחייב להשאיר את השגרירות בירושלים ולא להשיב אותה לתל אביב, באשר לסיפוח התנחלויות הוא מדבר אחרת

יועץ המועמד לנשיאות מתחייב: השגרירות לא תשוב לת"א
ג'ו ביידן צילום: מתוך פייסבוק

"ג'ו ביידן לא יעביר את שגרירות ארה"ב בירושלים בחזרה לתל אביב אם ייבחר", ​​כך אמר אתמול (שלישי) אנטוני בלינקן, יועץ מדיניות החוץ של ביידן, סגן הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה, המתמודד בימים אלה על הנשיאות.

במהלך שיחת ועידה שאורגנה על ידי המועצה היהודית הדמוקרטית של אמריקה (JDCA), נשאל בלינקן אם ביידן ישאיר את שגרירות ארה"ב בירושלים אם ייבחר כנשיא.

"התשובה הקצרה היא כן", אמר בלינקן. "בשלב זה לשאול מחדש את השאלה הזו אינה הגיונית במיוחד מבחינה מעשית לצורך העניין הפוליטי. השאלה האמיתית בעתיד היא מה ניתן לעשות כדי לנסות להחיות את תהליך השלום, ואז בסופו של דבר לקדם את הסיכויים של שתי מדינות לשני עמים, ולכאן אנחנו מנסים לקחת את השיחה. לשם אנחנו מנסים להתמקד" אמר בלינקן. "כרגע, אנו פונים בדיוק בכיוון ההפוך וזה רע לישראל", הוסיף.

כשנשאל כיצד יגיב ביידן לסיפוח אפשרי של התנחלויות, חזר בלינקן על דבריו של ביידן כי "כל צעד חד צדדי שננקט על ידי אחד מהצדדים הופך את הסיכוי לתוצאה של שתי מדינות פחות סביר". וזה דבר שהוא מתנגד לו. "וזה כולל סיפוח" הוא ציין. "אנו מאמינים כי התוצאה של שתי מדינות חיונית לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה", המשיך. "וכך, פעולות שהופכות את זה אפילו פחות סביר, פשוט לא הגיוניות".

הוא נמנע מלדבר על איך ביידן יגיב למהלך כזה. "אני לא מתכוון להגיד מה אנו עשויים לעשות או לא, בהקשר של ממשל ביידן. אני חושב שבאמת צריך לראות בדיוק איפה הדברים יעמדו באותה תקופה. הרבה דברים יכולים לקרות בין עכשיו לבין אחר כך".

הסנאטור כריס קונס מדלאוור, שהשתתף גם בשיחת הוועידה, אמר כי הוא גם מתנגד לסיפוח. "יש לי חששות כבדים מההשלכות של סיפוח התנחלויות בגדה המערבית ומה המשמעות של זה, הן מבחינתי סגירת הדלת על פיתרון שתי המדינות".

"התקווה שלי שגבי אשכנזי כשר חוץ ובני גנץ כשר ביטחון בהתחשב בניסיונם העמוק בצה"ל ובהתחשב בתוצאות הביטחוניות של מהלך פתאומי, יזהירו את נתניהו מפני המשמעות של צעד כזה", הוסיף הסנאטור.

בדומה ליועץ בלינקן, גם קונס נמנע מלנבא כיצד ביידן יגיב לסיפוח. "יש לנו רק נשיא אחד בכל פעם", אמר. "לכן חשוב לפחות עבורי כחבר מכהן בוועדת יחסי החוץ להביע את דעותיי בצורה ברורה וחזקה, אך יש למדוד גם אילוצים על איך תיראה ממשלת ביידן".

בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 ג'ו ביידן שגרירות ארה''ב בישראל סיפוח התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד