ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ניו יורק סוערת

ראש עיריית ניו יורק פיזר את הלוויית האדמו"ר

לאחר שהלווייתו של האדמו"ר מתולעת יעקב התקיימה בצפיפות אוכלוסין ובניגוד לתקנות - ראש עיריית ניו יורק הגיע פיזית למקום ופיזר את הלוויית האדמו"ר בסיוע כוחות משטרתיים

ראש עיריית ניו יורק פיזר את הלוויית האדמו"ר
הלוויית האדמו"ר מתולעת יעקב צילום: מתוך הסרטון

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הגיע אמש (שלישי) בליווי כוחות משטרה לפזר את הלווייתו של האדמו"ר מתולעת יעקב, שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

מזכירת ראש העיר צייצה בחשבון הטוויטר שלה, "אני מזדהה עם הרצון להתאבל על אלו שנפטרו, אבל זה פסול לחלוטין. ראש העיר נמצא במקום והמשטרה מפזרת את ההלוויה".

כזכור, אתמול (שלישי) נפטר האדמו"ר מתולעת יעקב, הגאון הצדיק רבי חיים מערץ זצ"ל. האדמו"ר הסתלק לבית עולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 75.

בחודש האחרון הדרדר מצבו והוא אושפז בבית החולים במצב קשה מאוד. רבים העתירו בתפילה לרפואתו השלמה, אך נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

כאמור, אתמול התקיימה הלוויתו בוויליאמסבורג, ארגון 'השומרים' של וויליאמסבורג ניסו לסדר את ההלוויה כמיטב יכולתם לפני שהחלה וחילקו מסכות לכולם. אך שמירת המרחק התרופפה מהר מאד, וההלוויה הפכה להתכנסות בניגוד להוראות של ראש העיר. האחרון הגיע למקום כדי לפזר את ההלוויה, יחד עם עשרות שוטרים שפיזרו את המלווים שהצטופפו.

ראש העיר כתב בחשבון הטוויטר שלו. "משהו בלתי מתקבל על הדעת קרה הלילה בוויליאמסבורג, לוויה גדולה שהתקיימה באמצע המגיפה הזו. כששמעתי הלכתי לשם בעצמי כדי להבטיח שהקהל יתפזר". לדבריו, "לא נהיה סבלניים עם מה שראיתי, כל עוד אנו נלחמים בווירוס הקורונה".

עוד כתב ראש העיר, "המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט מאד, זמן האזהרות חלף. הנחיתי את המשטרה להמשיך לנקוט יד קשה ולעצור את המתאספים בקבוצות גדולות. מדובר על עצירת המחלה הזאת והצלת חיים".

"נפטרו לנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים, אני מבין את האינסטינקט להתכנס כדי להתאבל. אבל התכנסויות גדולות רק יובילו לעוד מקרי מוות, יותר משפחות יהיו באבל. לא נאפשר זאת. הוריתי למשטרה להיות עם תקן אחד לכל העיר הזו ללא יוצא מן הכלל, אפס סובלנות".

יצוין כי בארצות הברית נפטרו מעל 1,500 יהודים מתוך כ-55,000 מתים כתוצאה מנגיף הקורונה, אך נראה שהדבר לא עושה רושם על אנשים בוויליאמסבורג, ואתמול כלי תקשורת מקומיים פרסמו בהבלטה כי קיום הלוויה הינו שערורייה, מה שוודאי יעלה את מפלס האנטישמיות ברשתות החברתיות ואולי גם יביא לתקיפות נגד יהודים חרדים ברחובות ניו יורק.

ביל דה בלאזיו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד