י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביום ראשון

הרכב מורחב של שופטים יכריע את גורל ממשלת נתניהו

הרכב מורחב של שופטים ידון בתחילת שבוע הבא בחוקיות ההסכמים הקואליציוניים בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן גנץ. השופטים גם ידונו בכשירותו של נתניהו לכהן כרה"מ על רקע התיקים הפליליים

הרכב מורחב של שופטים יכריע את גורל ממשלת נתניהו
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין בני גנץ לבנימין נתניהו, שופטי בג"צ צפויים לדון ביום ראשון הקרוב, בהרכב מורחב, בשתי עתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני שנחתם, ונגד ראש הממשלה. השופטים יחרצו את גורלה של ממשלת נתניהו החמישית עוד בטרם קמה בפועל.

אתמול (שלישי) הודיע בג"צ כי הוא צפוי לדון ביום ראשון וביום שני הבא בעתירות שהוגשו נגד נתניהו בעניין הטלת המנדט עליו כמי שנאשם בשוחד וכמי שהוגש נגדו כתב אישום, וכן על סעיפים שנחתמו בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול לבן.

הדיון, שייפתח בשעה 10:00, צפוי להתנהל בהרכב מורחב של לא פחות מ-11 שופטים:

הנשיאה א' חיות
המשנה לנשיאה ח' מלצר
השופט נ' הנדל
השופט ע' פוגלמן
השופט י' עמית
השופט נ' סולברג
השופטת ד' ברק-ארז
השופט מ' מזוז
השופטת ע' ברון
השופט ג' קרא
השופט ד' מינץ

יצוין כי עד כה נמנע בג"צ מלדון בשאלה המשפטית של הטלת מנדט על מועמד שנגדו הוגש כתב אישום, וטען כי מדובר בשאלה תאורטית, אלא שכעת לאחר שנחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן ועל פיו המנדט יעבור לידי נתניהו - קבע בג"צ דיון כדי לדון בשאלה המשפטית.

מדובר בדיון גורלי לא רק עבור נתניהו, שכן השופטים ידונו גם בהסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות. אם יפסול בג"צ חלק מההסכם או שמא יפסול את נתניהו מלכהן כראש הממשלה או או מלקבל את המנדט - פירוש הדבר שפירושו שהמידנה תיגרר למערכת בחירות רביעית בתוך פחות משנתיים.

בנימין נתניהו בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד