י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות הלחץ

ח"כ גפני הכריע: נישאר בוועדת הכספים

למרות הלחץ שהופעל עליו בימים האחרונים בדרישה שיקח את תפקיד שר השיכון, יו"ר דגל התורה בר הכנסת משה גפני הכריע כי הוא צפוי לחזור לתפקידו כיושב ראש ועדת הכספים, כך נודע ל׳בחדרי חרדים

ח"כ גפני הכריע: נישאר בוועדת הכספים
משה גפני צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הלחץ הגיע לאחר הוויתור של השר יעקב ליצמן על תיק הבריאות והסיכום עם ראש הממשלה כי הוא יקבל במקום את תיק השיכון. דמויות רבניות וגם פוליטיות לחצו על גפני לקחת את תפקיד השר.

מסע השכנועים הגיע בעקבות ההסכם הפנימי בין דגל התורה לאגודת ישראל שקבע כי דגל התורה תבחר את התפקיד הראשון, ולכן דמויות רבניות וגורמים פוליטיים סברו כי על גפני לקחת את תפקיד השר - שכן מדובר בתפקיד בכיר יותר מאשר ראשות ועדת הכספים.

אחד הגורמים שניסה לשכנע את גפני הוא הרב יוסף אפרתי, מרבני דגל התורה, לצד דמויות פוליטיות. גם יועציו ועוזריו של גפני ניסו ללחוץ - אך נענו בשלילה על ידי היו"ר הוותיק.

גפני מצדו הודיע כי לו היה רוצה לכהן כשר הוא יכול היה לדרוש את התפקיד גם קודם המהלך של ליצמן, וזאת במסגרת הסיכום הפנימי במפלגה.

גפני הסביר עוד כי לדעתו ניתן להשפיע יותר מתפקיד יושב ראש ועדת הכספים, מאחר ובאמצעות תפקיד זה ניתן לעזור לכל העם בכל הנושאים וגם לציבור החרדי. לכן העדיף לשמור על תפקידו מאשר לעזור בנושא נוקדתי כמו נושא הדיור במשרה ממשלתית.

בנוסף, גפני מתעקש לאורך כל הקריירה הפוליטית שלא לקחת תפקיד שר, כך נהג גם בכנסת ה-20 עת הציעו לו לכהן כשר הכלכלה, וכן כך הגיב לגבי הצעות נוספות לתפקידי שר ודחה אותן על הסף.

במסגרת השיקולים, עלתה גם הסוגייה של הגשה אפשרית של כתב אישום נגד השר ליצמן, שעשויה לאלץ אותו לעזוב את שולחן הממשלה. האופציה שהוצעה הייתה שגפני יכהן כשר ואילו ליצמן כיו"ר ועדת הכספים ובכך יימנעו מהתסביך המשפטי האפשרי. 

משה גפני ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד