י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ממשיכים את המסורת

קאליב: 'בר בי רב דחד יומא' בעידן הקורונה

בחצר חסידות קאליב ממשיכים את מסורת של יובל שנים מאז הקמת 'בר בי רב דחד יומא' והשנה בעידן הקורונה, חברי מועצת גדולי התורה יעבירו שיעורים בטלפון

קאליב: 'בר בי רב  דחד יומא' בעידן הקורונה
הרבי מקאליב עם סבו הרבי זצ''ל צילום: באדיבות המצלם

מפעל חייו של הרבי מקאליב זיע"א נמשך על ידי נכדו ממשיך דרכו. השנה השיעורים יתקיימו בשידור טלפוני. חברי מועצת גדולי התורההגאון רבי ברוך דב פוברסקי והגאון רבי יצחק זילברשטיין ימסרו שיעורים.

לפני למעלה מיובל שנים, הקים הרבי מקאליב את מפעל 'הבר בי רב דחד יומא' במסגרתו עבר ברחבי הארץ ומסר שיעורי תורה ביום ה' באייר. בשנים הראשונות היה זה הרבי לבדו שנסע ממקום למקום מעיירות בפריפריה ועד לבסיסי צה"ל על מנת להפיץ תורה ביום זה.

עם השנים הלך המפעל וגדל ורבנים רבים מכל החוגים והעדות מוסרים שיעורי תורה ביום זה, במסגרות 'בר בי רב דחד יומא'. בשנים עברו גדולי ישראל היו מוסרים שיעורים בפני קהל גדול שהיה מתאסף בריכוזים שונים בכל רחבי הארץ על מנת לשתות בצמא את דברי התורה והמוסר ולנצל את יום הפגרה להתחזקות בתורה ויראת שמים.

השנה לאור המצב שנוצר ביקש נכדו ממשיך דרכו כ"ק האדמו"ר מקאליב, להמשיך את מפעלו של זקנו בהפצת תורה בכלל ישראל. בעצה אחת עם גדולי ישראל הוחלט על הפעלת מערך השיעורים בטלפון כאשר גדולי ישראל בעצמם מוסרים שיעורים ביום זה. חברי מועצת גדולי התורה ראש ישיבת פונביז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי והגאון רבי יצחק זילברשטיין, המשגיח הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי, והגאון רבי יהודה אריה דינר.

בנוסף ימסרו שיחות חיזוק ושיעורים נוספים מפי רבנים ומגידים בהלכה ובאגדה ובענייני דיומא.  תוכנית זו של 'בר בי רב דחד יומא' תתקיים כאמור היום ותתפרש על פני כל שעות היום כאשר כל אחד ואחד יוכל ממעונו ליצור קשר טלפוני למערכת קול קאליב במס' 0772633553/0799163800 שלוחה 2 ולשמוע בשידור את גדולי ישראל ואת כלל השיעורים ושיחות החיזוק.

יום זה יוקדש לזכרו של מחולל ה'בר בי רב דחד יומא' ה'כ''ק מרן האדמו''ר מקאליב זיע"א ולע"נ של כל הנספים במגפת הקורנה זצ"ל ולרפואה שלמה של חולי עמו ישראל בכל העולם.

קאליב בר בי רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד