י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הלוויית האדמו"ר הצפופה

לאחר שעוררו סערה: החסידים משיבים לראש העיר

לאחר שראש העיר כתב נגדם: החסידים משיבים לסערה התקשורתית שהתחוללה לאחר ההלוויה הצפופה • על ראש העיר: "הוא הגיע לפזר רק את החרדים" • צפו בתיעוד מההלוויה הצפופה

לאחר שעוררו סערה: החסידים משיבים לראש העיר
חלק מהמשתתפים בהלוויה צילום: באדיבות המצלם

אתמול (שלישי) התקיימה הלווייתו של האדמו"ר מתולעת יעקב בוויליאמסבורג, במהלכה הגיעו שוטרי ניו יורק לפזר את המלווים בשל התנאים הבעייתיים שבהם התקיימה ההלוויה, דבר שהביא את ראש העיר לכתוב נגד הקהילה החסידית.

אלא שכעת, לאחר שראש העיר עצמו הגיע פיזית לפזר את המשתתפים, מתלוננים החסידים כי ראש העיר מבצע אכיפה בררנית נגדם ומתעלם מהתאספויות שהיו באותו יום ברחובות ניו יורק. כך לדוגמה אנשים שצפו בצפיפות במטס של חיל האוויר האמריקני לעידוד צוותי רפואה שמתמודדים עם נגיף הקורונה.

"אנו מצרים על כך שהלווייתו של הרב שלנו ז"ל הסתיימה בכאוס ובמחלוקת. אנו חשים כי חובה עלינו להסביר מה קרה", אומרים חסידי האדמו"ר מתולעת יעקב שהשתתפו אתמול בהלוויה רבת משתתפים ועוררו סערה גדולה בתקשורת האמריקאית. עד שראש העיר הגיע בעצמו לפזר את ההלוויה.

בהודעה שהחסידים הוציאו לתקשורת נאמר, "הרב שלנו היה נערץ על ידי אלפים כאדם קדוש, צנוע ואכפתי, והם רצו להשתתף בהלוויה. הגענו עם תוכנית לסגירת רחובות רבים, כך שאנשים ישתתפו ויצעדו ליד ארון הקבורה תוך כדי ביצוע כללי שמירת מרחק וחבישת מסכות. אנשים הולכים ברחובות מדי יום, ולכן חשבנו שהלוויה לא אמורה להיות שונה, כל עוד מקפידים על הכללים. לרוע המזל, הדבר לא קרה והמשטרה נאלצה לפזר את ההמונים".

"נציין כי כולם עקבו אחר הוראות השוטרים ולרוב האנשים היו מסכות. עם זאת, הבלבול והכאוס הובילו לצפיפות של המון גדול".

"אנו מבינים את התסכול של ראש העיר ביל דה בלאזיו ואת דבריו נגד ההתכנסות. כאמור, חשבנו כי התהלוכה תהיה בהתאם לכללים, ואנחנו מתנצלים על כך שהתברר אחרת. זה גם כואב שזה הוביל להצבעה על הקהילה היהודית, ועל כך אנו מתנצלים בפני כל היהודים. אנו יודעים שתגובת ראש העיר נבעה מדאגתו לבריאות הבטיחות של הקהילה שלנו ושל העיר כולה, והיא לא הייתה בכוונה רעה. בריאות וחיים מקבלות עדיפות לכל דבר אחר, וכולנו נעקוב אחר כללים אלה".

מזכירת ראש העיר צייצה אתמול בחשבון הטוויטר שלה. "אני מזדהה עם הרצון להתאבל על אלה שנפטרו, אבל זה פסול לחלוטין. ראש העיר נמצא במקום והמשטרה מפזרת את הלוויה".

כזכור, אתמול (שלישי) נפטר האדמו"ר מתולעת יעקב, הגאון הצדיק רבי חיים מערץ זצ"ל, האדמו"ר הסתלק לבית עולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 75 בפטירתו. ראש העיר הגיע למקום כדי לפזר את ההלוויה, יחד עם עשרות שוטרים שפיזרו את המלווים שהצטופפו.

ראש העיר כתב בחשבון הטוויטר שלו. "משהו בלתי מתקבל על הדעת קרה הלילה בוויליאמסבורג, לוויה גדולה שהתקיימה באמצע המגיפה הזו. כששמעתי הלכתי לשם בעצמי כדי להבטיח שהקהל יתפזר. ולא נהיה סבלניים עם מה שראיתי, כל עוד אנו נלחמים בווירוס הקורונה".

עוד כתב ראש העיר, "המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט מאד, זמן האזהרות חלף. הנחתי את המשטרה להמשיך לנקוט יד קשה ולעצור את המתאספים בקבוצות גדולות. מדובר על עצירת המחלה הזאת והצלת חיים".

"נפטרו לנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים, אני מבין את האינסטינקט להתכנס כדי להתאבל. אבל התכנסויות גדולות רק יובילו לעוד מקרי מוות, יותר משפחות יהיו באבל. לא נאפשר זאת. הוריתי למשטרה להיות עם תקן אחד לכל העיר הזו ללא יוצא מן הכלל, אפס סובלנות".

ביל דה בלאזיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד