י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני לא צריך"

סגן הנשיא חרג מההנחיות וספג ביקורת קשה

למרות ההנחיות של הרשויות בארצות הברית לחבוש מסכה במרחב הציבור, סגן הנשיא מייק פנס נצפה בכמה אירועים כשאינו חובש מסכה וספג על כך ביקורת במדינה • "כסגן נשיא ארצות הברית אני נבדק בנוגע לנגיף הקורונה על בסיס קבוע, וכל מי שסביבי נבדק כנגד נגיף הקורונה"

סגן הנשיא חרג מההנחיות וספג ביקורת קשה
מייק פנס צילום: גיל יוחנן, פלאש 90

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בחר שלא ללבוש מסכת פנים ביום שלישי במהלך סיור במרפאת מאיו ברוצ'סטר, מינסוטה, וזו הפרה לכאורה של מדיניות המרכז הרפואי הנודע בעולם המחייבת לחבוש מסכה.

כמו כן סגן הנשיא מייק פנס לא לבש מסכה כשנפגש עם עובד המרכז הרפואי מאיו שהחלים מנגיף הקורונה, בזמן שאותו עובד תרם פלזמת דם לחיסון חולים אחרים, למרות שכל האחרים בחדר לבשו מסכה. הוא גם היה ללא מסיכה כשביקר במעבדה שבה מרכז הרפואי מבצע בדיקות קורונה.

התקשורת האמריקאית ביקרה את סגן הנשיא, וטענה כי הוא נותן דוגמא לא טובה, וכי הוא מסכן את סביבתו.

סגן הנשיא פנס היה המשתתף היחיד שלא לבש מסיכה במהלך דיון בתוכניות הבדיקה והמחקר של וירוס הקורונה, כל שאר המשתתפים חבשו, כולל ראש מנהל המזון והתרופות, סטיבן האן, וגורמים בכירים נוספים.

סגן הנשיא הגיב לטענות והסביר את החלטתו כי הוא נבדק לעתים קרובות לוודא שהוא לא נדבק.

"כסגן נשיא ארצות הברית אני נבדק בנוגע לנגיף הקורונה על בסיס קבוע, וכל מי שסביבי נבדק כנגד נגיף הקורונה". אמר פנס והוסיף כי הוא עוקב אחר הנחיות אנשי הבריאות המצביעות על כך שהמסיכה טובה למניעת התפשטות הנגיף על ידי מי שיש לו את הנגיף".

"מכיוון שאין לי את נגיף הקורונה" הוסיף, "חשבתי שזו תהיה הזדמנות טובה להיות כאן, להיות מסוגל לדבר עם החוקרים האלה, אנשי הבריאות המדהימים האלה, ולהביט בהם בעיניים ולהגיד להם תודה רבה לכם".

פנס הוא לא הבכיר היחיד בבית הלבן שהפגין רתיעה מחבישת ממסיכת פנים. הנשיא טראמפ הודיע ​​על הנחיות פדרליות חדשות הממליצות לאמריקאים לעטות כיסוי פנים בפומבי, אך הוא מיד אמר כי אין בכוונתו ללכת בעצמו אחר העצה הזו ואמר, "אני בוחר לא לעשות את זה".

ארצות הברית מייק פנס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד