י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קידוש השם גדול

כך סייע ארגון ההצלה החרדי לגיבור המלחמה האמריקני

אמריקני גיבור מלחמה בשם רוברט, החולה בסרטן, נצרך להגר מניו יורק לפלורידה לצורך טיפול רפואי דחוף. מי שנחלץ לסייע לו לבצע את הפרוצדורה בתוקפה ורכבת זו הוא ארגון 'אייר הצלה'

כך סייע ארגון ההצלה החרדי לגיבור המלחמה האמריקני
אייר הצלה מטיסים את רוברט צילום: באדיבות המצלם

רוברט הוא גוי אמריקאי גיבור מלחמת ווייטנאם, ובעקבות השהייה שלו תחת קרב זמן רב זה הובילה לכך שלרוברט פיתח בעיות נשימה רבות שהובילו בסופו של דבר לסרטן הגרון ולשבץ מוחי. לאחר מאבק ממושך בסרטן, רוברט בסופו של דבר נדרש לרכוש לביתו מכונת נשימה בכדי לנשום.

רוברט ואשתו ניהלו עסק פרחים מצליח במשך שנים רבות. תחת המשמר הקפדני של אשתו ושותפו לעסק במשך שנים רבות, הוחלט שהם יעברו להתגורר לצמיתות בפלורידה לצורך טיפול רפואי שוטף. אך עם האיום של נגיף הקורונה ומחלתו המתישה הם לא מצאו דרך לגרום לזה לקרות.

 מתנדבי 'אייר הצלה' מטיסים את רוברט

בן משפחה לא יהודי שהכיר את משה רטנר מחברת 'גורמה גלאט', ביקש ממנו לבדוק "אם יש בקהילה היהודית הידועה בארגוני הצדקה שלה אפשרויות". תוך שעות הוא קושר לארגון הצלה.

מייסד ומנכ"ל של ארגון 'הצלה באוויר' רון לוי, ריכז את המשימה, בשיתוף עם צוות הלוגיסטיקה ואתמול (שלישי) בשעה 20:30 בבוקר עזבו 'אייר הצלה' את שדה התעופה של פרמינגדייל בניו יורק, לעיר טאמפה בפלורידה עם הגיבור האמריקני.

במהלך הטיסה תחת הטיפול הרפואי של ד"ר נוימן וצוותו, אשתו תיארה את המסע כ"חלום שהתגשם".

לאחר שלא היו במטוס במשך 40 שנה בזמן שבני הזוג גרו ועבדו בלונג איילנד, ומפאת מצבו הבריאותי הם מעולם לא העזו להתרחק ותמיד נשארו קרוב לבית. הם פנו בימים האחרונים להרבה חברות תעופה כדי להעביר את החולה, אך אף אחד לא הסכים לעשות זאת עקב הרגישות והלוגיסטיקה שנדרשה.

אנשי "אייר הצלה" אמרו לאתר Yeshiva world news כי "לאחר ששלחנו מטוס אחר מטוס לישראל במהלך השבועות האחרונים שהעבירו עשרות ניפטרים לקבורה ישראל וראינו כל כך הרבה משפחות בצער, היה טוב להיות מעורבים עם משימה שמחה וחיובית שהצליחה לעשות קידוש השם".

הצלה ארצות הברית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד