כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משחק מכור מראש?

הנשיאה חיות: שוקלים להעביר בשידור חי את הדיון ביום ראשון

בג"ץ הודיע כי יקיים דיון ביום ראשון וביום שני בשבוע הבא בעתירות שהוגשו נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שעומד ותלוי נגדו כתב אישום. הנשיאה חיות הודיעה כי נשקל להעביר את הדיון בשידור חי 

הנשיאה חיות: שוקלים להעביר בשידור חי את הדיון ביום ראשון
בג"צ צילום: פלאש 90

כצפוי, מיד לאחר חתימת ההסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ הוגשו מספר עתירות לבג"ץ בעניין, אתמול (שלישי), בג"ץ הודיע כי יקיים דיון ביום ראשון וביום שני בשבוע הבא בעתירות שהוגשו נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שעומד ותלוי נגדו כתב אישום, ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלת אחדות.

זו הפעם הראשונה שבג"ץ ידון בסוגיה הנפיצה. העותרים מבקשים למנוע מבנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה במקביל למשפט שבו הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

נשיאת בית המשפט העליון חיות הודיעה כי בית המשפט שוקל להעביר את הדיון בשידור חי, כפי שהיה בדיון על השימוש באמצעי המעקב של השב"כ לצורך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "אנו בוחנים את האפשרות לקיים שידור ישיר של הדיון בעתירות דנן", נכתב בהודעה.

"ככל שיש למי מהצדדים לעתירות הסתייגות מקיום השידור כאמור, עליו להודיע על כך עד ליום ה' 30/4 בשעה 12:00". הדיון ביום ראשון יעסוק בהטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים, וביום שני בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני.

ההרכב שנבחר לדיון בעתירות הוא הרכב מורחב ובו ידונו 11 שופטים, ובראשם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. לצידה ישבו בהרכב המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, והשופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז, ענת ברון, ג'ורג' קרא, ודוד מינץ.

להרכב מונו השופטים הוותיקים ביותר. שש עתירות קודמות בנושא נדחו על הסף מטעמים פרוצדורליים, שלפיהם העתירות הוגשו מוקדם מדי.

עו"ד דפנה הולץ-לכנר, המייצגת את העותרים מבכירי ההיי-טק, האקדמיה, החינוך והביטחון, מסרה בתגובה: "אני מביעה סיפוק רב מהעובדה שהעתירה, אשר עוסקת בסוגיה חשובה ועקרונית למדינת ישראל ושבית המשפט קבע שעניינה בליבת ערכי היסוד של המשטר הדמוקרטי, תתברר בהרכב מורחב של 11 שופטים, כפי שנקבע ובמהירות המתחייבת נוכח דחיפות העניין".

לאור ההחלטה, התנועה לאיכות השלטון, שהיא אחת העותרות, מתכוונת לקיים במוצאי שבת בשעה 20:00 הפגנה בכיכר רבין, תחת הכותרת "מגינים על בית המשפט - אומרים לא לממשלת השחיתות". יו"ר התנועה ד"ר אליעד שרגא אמר: "הקרב על דמותה של מדינת ישראל יתקיים גם בבית המשפט העליון וגם ברחובות. ישראל יקרה מידי בכדי שנפקיר אותה בידיו של נאשם בפלילים. כולנו חייבים להתייצב ולהגן בגופינו על בית המשפט".

את העתירות הגישו כמה וכמה גופים: סיעת יש עתיד- תל"ם, התנועה לאיכות השלטון, קבוצה של 123 אנשי ביטחון, רוח והיי-טק, עמותת "חוזה חדש", משמר הדמוקרטיה, התנועה לטוהר המידות, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת ועו"ד שפיק רפול.

בנימין נתניהו בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד