י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר הקורונה

הממשלה אישרה: 48 אלף עובדים פלסטינים ייכנסו לישראל

לאחר שעשרות אלפי עובדים תושבי הרשות הפלסטינית עזבו בשבועות האחרונות את מקום עבודתם וחזרו לביתם בעקבות משבר הקורונה, הממשלה אישרה אמש את כניסתם 48 אלף עובדים פלסטינים לישראל

הממשלה אישרה: 48 אלף עובדים פלסטינים ייכנסו לישראל
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

המשק חוזר לפעול: לאחר דיון שערך אתמול המטה לביטחון לאומי בהשתתפות גורמים מצה"ל, השב"כ, רשות חירום לאומית, משרדי הבריאות, האוצר, ומשרדים רלוונטיים נוספים, אישרה ממשלה כניסה של עובדי בניין פלסטינים לישראל, כך דווח ב'כלכליסט'.

על פי ההחלטה שאישרה הממשלה, החל מיום ראשון הקרוב, ה-3 במאי, תתאפשר כניסה לישראל של פועלים פלסטינים העובדים בבניין ובחקלאות. מדובר ב-48 אלף עובדים עם היתרי עבודה בסך הכול - 36 אלף לבניין, 3,000 לתעשייה, ו-9,300 לחקלאות. כבר היום (שלישי) תתאפשר כניסה של 1,500 עובדים לאזור התעשייה עטרות.

אישור הכניסה שיינתן לעובדים הוא חד-פעמי ועובד שיחזור לביתו ברשות הפלסטינית לא יוכל להיכנס שוב לישראל עד צאת הרמדאן בעוד כחודש, זאת בעקבות כוונת הממשלה למנוע התקהלויות במעברים מחשש להתפרצות נוספת של המגפה, כמו כן המעסיקים מחויבים לדאוג לסידורי לינה הולמים, וביטוח רפואי לעובדים.

ההחלטה נולדה לאחר שעשרות אלפי עובדים תושבי הרשות הפלסטינית עזבו בשבועות האחרונות את מקום עבודתם וחזרו לביתם. בגלל תקנות החירום וסגירת מעברי הגבול, עד היום לא התאפשר להם לחזור למקום העבודה.

על פי נתוני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, השבוע שהו בישראל פחות מ-15 אלף עובדים פלסטינים לעומת כ-65 אלף בשגרה. ההחלטה על פתיחת מעברי הגבול התקבלה בתיאום עם הרשות הפלסטינית מתוך הבנה כי כניסת הפועלים חיונית לכלכלה הישראלית והפלסטינית.

קורונה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד