י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביקורת על ראש העיר • צפו

המשטרה התעמתה עם החרדים; בלוך התקהלה עם התושבים • צפו

תושבי בית שמש החרדים זועמים על ראש העיר עליזה בלוך שאמש, בשעה שהמשטרה התעמתה עם תושבי השכונות החרדיות הנצורות על כל תפילה שהתקיימה בניגוד להנחיות, בלוך עצמה ארגנה חגיגת יום העצמאות לתושבי העיר תוך התקהלות • אריה ארליך: "לפעמים צריך להסתכל למציאות בעיניים" • צפו

המשטרה התעמתה עם החרדים; בלוך התקהלה עם התושבים • צפו
עיריית בית שמש צילום: באדיבות המצלם

ביקורת רבה נשמעת היום בעיר בית שמש נגד ראשת העירייה ד"ר עליזה בלוך, על כך שאמש (שלישי), בזמן שמספר שכונות חרדיות נתונות בהסגר בעקבות התפרצות הקורונה, ארגנה ראשת העיר חגיגת יום העצמאות לתושבי העיר מהציבור הכללי, שהתקיימה תוך צפיפות, ללא מסכות ובניגוד להנחיות.

כתב חדשות 13 יוסי אלי תהה, איך יכול להיות שבזמן שהמשטרה מתעמתת עם החרדים בעיר על כל מנין שמתקיים, העירייה בעצמה גורמת להתקהלות יזומה בציבור הכללי. אלי אף צירף תיעוד מהעיר.

 

הפובליציסט החרדי ועורך עיתון 'משפחה' אריה ארליך התייחס אף הוא לחגיגות בבית שמש בהשתתפות ראשת העיר בלוך וכתב: "לפעמים צריך להסתכל למציאות בעיניים: הפרת הנחיות הבריאות מצטלמת חשוך ומעוררת אמוציות בעיקר כשמדובר בחרדים שמתאספים לצורך תפילה, אבל זה הרבה יותר נסלח וניתן להחלקה כשמדובר בקהל 'ציוני' שעושה חגיגות עצמאות בחוץ, בצפיפות, ללא מסכות, בניגוד להנחיות". לצד דבריו, הציג ארליך תיעוד של בלוך מהחגיגות.

 

תושב בית שמש ל'בחדרי': "מקומם מאוד לראות את התיעודים הללו. אותנו סגורים בכלובים, משל היינו מפיצי מחלות - בשעה שמשחררים את הציבור החילוני לחגוג בחופשיות ומתוך צפיפות רבה, והכל בנוכחות ראש העיר בעצמה".

"הלא כל הסגר נובע מפחד ההדבקה שיכול לנבוע מהחגיגות ההמוניות של יום העצמאות, שאנו החרדים כלל לא חוגגים, אז בסוף סגרו אותנו ודווקא אותם שחררו? היכן ההיגיון?!" תהה התושב.

עוד הוסיף התושב בזעם: "לא די שלא הרמנו קול זעקה על הסגר בסוף אנחנו משלמים את המחיר. הלא יכולנו לדרוש שלנו - כציבור חרדי, לא יוטל סגר, כשם שבחגיגות הפסח לא הוטל סגר על המגזרים שאינם חוגגים את חג הפסח, אך שתקנו מפני הסולידריות לחגיגות העצמאות. מקומם ביותר להיווכח במצב הזה שנוצר".

קורונה יום העצמאות בית שמש עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד