כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
למה למוסלמים כן?

ראש העיר תקף את החסידים; בנו של טראמפ זועם

לאחר דבריו הקשים של ראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו נגד הקהילות החסידיות שעורכות הלוויות בניגוד להנחיות, בנו של הנשיא טראמפ זועם על האפליה שעושה ראש העיר לדבריו בין מוסלמים ליהודים • ראש העיר בתגובה: "מתנצל אם הדרך שבה נאמרו הדברים נתנה לאנשים תחושה שאני מתנהג אליהם בצורה שגויה"

ראש העיר תקף את החסידים; בנו של טראמפ זועם
דונלד טראמפ ג'וניור צילום: מתוך הטוויטר

בנו של נשיא ארצות הברית, טראמפ ג'וניור, תוקף בציוץ ברשת 'טוויטר' את ראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו, שידוע כמתנגד לנשיא טראמפ, בהתייחסו לסאגת האשמתו של ראש העיר את תושבי הקהילות החרדיות על כך שהם אינם נשמעים להנחיות ומקיימים לוויות עם הרבה משתתפים. בנו של טראמפ תקף את ראש העיר וטען כי הוא מפלה את תושביו היהודים על פני אלו המוסלמים בתקופת חודש הרמאדן.

אתמול (שלישי) צייץ ראש העיר לאחר שהגיע בעצמו לפזר לוויה חרדית. "משהו בלתי מתקבל על הדעת קרה הלילה בוויליאמסבורג, לוויה גדולה שהתקיימה באמצע המגיפה הזו. כששמעתי הלכתי לשם בעצמי כדי להבטיח שהקהל יתפזר. ולא נהיה סבלניים עם מה שראיתי, כל עוד אנו נלחמים בווירוס הקורונה".

"נפטרו לנו כל כך הרבה בחודשיים האחרונים" הוסיף דה בלאזיו. "אני מבין את האינסטינקט להתכנס כדי להתאבל. אבל התכנסויות גדולות רק יובילו לעוד מקרי מוות, יותר משפחות יהיו באבל. לא נאפשר זאת. הוריתי למשטרה להיות עם תקן אחד לכל העיר הזו ללא יוצא מן הכלל, אפס סובלנות".

עוד כתב ראש העיר. "המסר שלי לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט מאד, זמן האזהרות חלף. הנחתי את המשטרה להמשיך לנקוט יד קשה ולעצור את המתאספים בקבוצות גדולות. מדובר על עצירת המחלה הזאת והצלת חיים".

לפני חמישה ימים צייץ ראש העיר בחשבון הטוויטר שלו. "למוסלמים הניו יורקים המתחילים את חגיגותיהם הלילה (רמאדן) הזקוקים לארוחות חלאל, יש לנו אותם ברחבי אתרי האינטרנט עם 400 מקומות להשיג, ואתרים שבהם פוקדים הקהילות המוסלמיות שלנו." ראש העיר צירף קישור של אפשר להשיג בשר חלאל שאותו אוכלים מוסלמים בדומה לשחיטה היהודית.

טראמפ ג'וניור כתב. "אני תוהה מדוע התייחסות לשתי קהילות אלה בצורה כה שונה? זה מטורף ומפחיד".

דברי ראש העיר העלו את חמתם של סנאטורים ואנשי תקשורת יהודים ושאינם יהודים, שטענו כי ראש העיר הגזים אתמול בהלוויתו של האדמו"ר מתולעת יעקב בוויליאמסבורג, והמשטרה הגיעה לפזר את המלווים, דבר שהביא את ראש העיר לכתוב נגד הקהילה החסידית, ומנגד תלונות של החרדים כי ראש העיר מבצע אכיפה נגדם ומתעלם מהתאספויות שהיו באותו יום ברחובות ניו יורק, לדוגמא אנשים שצפו בצפיפות במטס של חיל האוויר האמריקני לעידוד צוותי רפואה שמתמודדים עם נגיף הקורונה.

לאחר הביקורת נגדו, ראש עיריית ניו יורק מתנצל בפני החרדים ומסביר: "חייהם של האנשים האלה היו בסיכון. אני מבין שאנשים כאבו, אך לרוע המזל חלק מהאנשים ידבקו בקורונה. אני מתנצל אם הדרך שבה נאמרו הדברים נתנה לאנשים תחושה שאני מתנהג אליהם בצורה שגויה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד