י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שתושבי מירון התלוננו

פרסום ראשון: דרישה לפתיחת חקירה בחשד לגזענות נגד חרדים

ארגון בצלמו פנה ליחידה הממשלתית למאבק בגזענות בדרישה שיפתחו בחקירה על הטענות שהופצו על כך שהחרדים הם מפיצי הקורונה. הארגון מתייחס לטענות שהעלו בנושא אמש תושבי מירון שחוששים מיום ל"ג בעומר ביישובם • "יובן מדוע דרישה זו מדיפה היא ריח גזעני, נחשדת כמפלה ומדירה"

פרסום ראשון: דרישה לפתיחת חקירה בחשד לגזענות נגד חרדים
הרבי מצאנז זמיגראד במירון צילום: דוד כהן

ארגון זכויות האדם בצלמו פנה ליחידה הממשלתית למאבק בגזענות, בבקשה שיפתחו בחקירה על הטענות שהופצו על כך שהחרדים הם מפיצי הקורונה.

כזכור, אתמול (שלישי) התפרסם מכתבו של דוד קליין מוועד היישוב מירון כנגד כניסת חרדים ליישובו במהלך ל"ג בעומר. במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל הארגון שי גליק נכתב, כי "במהלך הנראה כמכוון השתמש ועד מקומי מירון בביטויים מפלים (לאור סעיף 3(א) לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א- 2000) ובהאשמות בעלי סממנים גזעניים נגד הציבור החרדי – וכך הוא כותב, ציטוט; האוכלוסייה שמגיעה היא מהאזורים הנגועים ביותר בארץ. אוכלוסייה חרדית בלבד שלא מתייחסים (כך במקור) לתקנות, ובל"ג בעומר יתייחסו (כך במקור) עוד פחות".

"בנוסף", וכאן תוקף מנכ"ל בצלמו בחריפות את תוכן המכתב ומציין מלבד שהוא שקרי, "שהרי להר מירון עולים המוני מאמינים מכל החוגים והגוונים בעם ישראל, הרי שנחיצות דרישה מוזרה זו על ההחשדה האוטומטית שבה, אף מבחינה אפידמיולוגית, מעוררת תהיות, שכן הממשלה הודיעה שהיא בוחנת אפשרות שבאירועי ל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון יערכו במתכונות מצומצמת; 4 הדלקות למעט רבנים ומנהיגים ששר הדתות יקבע את זהותם (כ-10 בלבד) ובהרשמה מראש, כשרבבות המאמינים שנהגו לחוג את ההילולא בהר מירון מידי שנה, יאלצו ככל הנראה להסתפק בצפיה בהן בשידור חי באמצעים מגוונים".

"בנוסף" ממשיך מנכ"ל בצלמו ומציין, "זאת לא זאת, כידוע הממשלה האצילה על שירות הביטחון הכללי כבר ביום 17.03.20 סמכויות איכון ואיתור מי שהיה בקירבת חולי קורונה מאומתים במסגרת תקנות שעת חירום, סמכויות אלו מייתרות את הצורך בהחשדה אוטומטית של אזרחים חרדים אך בשל עיר
מגוריהן ואחידות הופעתם, שכן נשאי הקורונה מאותרים".

ולכן, "בהתאם יובן מדוע דרישה זו מדיפה היא ריח גזעני, נחשדת כמפלה ומדירה, ואף לא מן הנמנע שנכתבה היא מתוך כוונה לעורר אמוציות, וריב ומדון בין החרדים לכלל האוכלוסייה במירון וככזה איננה תקינה".

לסיכום מדגיש מנכ"ל בצלמוכי "מן המפורסמות שתופעת האשמת קבוצות המובחנות אתנית באוכלוסיית העולם (לדוגמא ימי המגפה השחורה באמצע המאה ה-14) מקורה במחוזות אפלים של גזענות הצרובים בהיסטוריה המדממת של העולם והיהודי בפרט ולכן צריכה היא לעבור מן העולם".

"מן כל המקבץ עולה שהיחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות חייבת לפתוח בבדיקת המכתב ומקורו תוך כוונה למצות את הדין עם כותביו - מפיצי עלילת השווא לכאורה, על מנת למחות אות קין מבזה ומשפיל מעל מצחם של אזרחי ישראל החרדים ולמנוע לזות שפתיים כביכול החרדים מפיצי מחלות המה, אינם נוהגים להישמע להנחיות משרד הבריאות".

מארגון בצלמו נמסר, כי "לא ייתכן ששוב ושוב ישמיצו ויפגעו ויכלילו את כלל הציבור החרדי כמפיצי מחלות ומצורעים וימנעו מלתת שירות לכלל החרדים. ארגון בצלמו ימשיך להיאבק למען זכויות האדם של כלל אזרחי ישראל בכלל והחרדים בפרט ונגד כל גזענות ואפלייה".

בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד