י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין להם את 'הקולטנים'

משבר הקורונה: מדוע בשוויץ מותר לסבתות לחבק את הנכדים?

מעניין: בשוויץ מתירים גורמי הרפואה לילדים עד גיל עשר לבוא במגע עם בני הגיל השלישי, כיוון שלטענתם המבוגרים אינם נמצאים בסיכון להידבק בנגיף הקורונה מהנכדים הצעירים, מכיוון שאין להם את 'הקולטנים' שמפריש הנגיף

משבר הקורונה: מדוע בשוויץ מותר לסבתות לחבק את הנכדים?
אל תשליכני לעת זקנה צילום: pixabay

לבני הגיל השלישי בשוויץ נאמר שזה בטוח לחבק את הנכדים אם הם מתחת לגיל עשר, מכיוון שהם לא מפיצים את נגיף הקורונה

גורמי רפואה בשוויץ הודיעו כי כעת בטוח שילדים מתחת לגיל עשר יחבקו את סבא וסבתא שלהם. הרפיון של ההגבלות במדינה מגיע לאחר שמדענים שוויצרים הגיעו למסקנה כי סבא וסבתא אינם נמצאים בסיכון להידבק בנגיף הקורונה מהנכדים הצעירים שלהם, מכיוון שאין להם את 'הקולטנים' שמפריש הנגיף.

"נדיר שילדים נדבקים, ואם כן זה לעתים מאד רחוקות, ואינם מעבירים את הנגיף" כך אמר ד"ר דניאל קוך, ראש היחידה למחלות זיהומיות בשוויץ במשרד הפדרלי לבריאות הציבור. "זו הסיבה שילדים קטנים אינם מהווים שום סיכון לחולים או לסבים וסבתות בסיכון גבוה."

ההודעה החדשה שפורסמה בשוויץ מתאימה רק לילדים שאינם מראים כי הם עם סימני המחלה והם מתחת לגיל עשר, ועדיין ההמלצה לסבים והסבתות להתנהל בריחוק חברתי עם נכדיהם הגדולים יותר.

בנוסף, הומלץ בשוויץ לקשישים לא לטפל בילדים אפילו קטנים למשך זמן ממושך, ולא להסתכן בכל צורה אחרת של חשיפה ממושכת לילדים.

מוקדם יותר בחודש אפריל, נערך מחקר בצרפת, שם נמצא כי נער בריטי שחלה ללא ידיעה במחלה בחופשת סקי ובהמשך בא במגע עם 172 אנשים לפני שהושם בהסגר, לא העביר אותה לאף אחד אחר. הוא ו -10 אנשים נוספים, נדבקו במחלה בעת ששהו באותו בקתת סקי שבאלפים הצרפתיים.

קורונה שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד