י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא יודעים להישמר"

פרסום ראשון: גדולי ישראל הורו להשאיר את הילדים הקטנים בבית

לא חוזרים ביום ראשון: לצד מכתבים של מנכ"לי רשתות החינוך הגדולות על הפערים שיש לגבי פתיחת שנת הלימודים, הורו גדולי הדור לנציגים החרדים, שלא לפתוח עדיין את המוסדות לילדים הקטנים היות והם אינם מבינים את גודל הסכנה ועדיף להחזיר את הגדולים שהם יודעים להיזהר

פרסום ראשון: גדולי ישראל הורו להשאיר את הילדים הקטנים בבית
ילדים אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: למרות פתיחת הלימודים הצפויה ביום ראשון, רשתות המוסדות החרדים, החינוך העצמאי ובני יוסף לא יפתחו את המוסדות אלא יישארו ללמוד בבתיהם כפי שנהגו בשבועיים האחרונים.

מדובר בהחלטה שקיבלו גדולי הדור, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שהורו שלא לפתוח את המוסדות לילדים הצעירים.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', גדולי ישראל הביעו חשש כבד מכך שהילדים בכיתות הקטנות לא יבינו את החשש ולא ישמרו על הנחיות משרד הבריאות שקובעים להימנע ממגע ושמירה על מרחק שני מטר וצפויים להדביק אחד את השני.

אחד ממקורבי גדולי ישראל אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי אם זה מטעמי בריאות אז צריך להחזיר רק את הבוגרים ולא הקטנים כי הם לא יודעים לשמור על היגיינה, גדולי ישראל הורו לבקש מהממשלה שלא לפתוח לילדים הקטנים מטעמי החזרת המשק לשגרה, נושא הבריאות חשוב מאוד ויש חשש של פיקוח נפש. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הוראת גדולי התורה יזם שר הפנים אריה דרעי פגישה למחר (חמישי) בין מנהלי הרשתות אליעזר סורוצקין וחיים ביטון לצוות המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כדי לבחון אופציות למנוע את הסכנה מפני התלמידים הצעירים.

גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"ש כהן. צילום: אהרן קרון ודוד כהן, פלאש 90

מלבד זאת אנחנו חושפים את מכתבם של ראשי רשתות החינוך הגדולות החינוך העצמאי ובני יוסף של רשת מעיין החינוך התורני מכתבים בו הם כותבים כי עדיין אין חזרה לשגרה עקב הפערים שעדיין קיימים. 

אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי כתב מכתב, בו הוא מציג שאלות רבות שלא קיבל עליהן עדיין תשובה ברורה; "כפי שהתפרסם, קיימת כוונה להשיב באופן מדורג את התלמידים לספסל הלימודים בבתי הספר. במסגרת ההיערכות שכבר החלה לכך ובכפוף להנחיות בנושא בריאות התלמידים, משפחותיהם וצוותי ההוראה, עלו שאלות רבות, שמבלי לקבל תשובות להן – לא תתאפשר חזרה לבתי הספר".

"עוד מובן לכולנו" כתב סורוצקין, "כי כל הנחיה בנושא, לא תצא, קודם שספקות ולבטים יוכרעו בידי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. ככל שהורו לנו מרנן גדולי ישראל שליט"א, יש חובה לוודא בכל מצב - האפשרות לקיום חובת "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". עוד הונחינו ע"י מרנן עיני העדה שליט"א, לפעול למיצוי חובת תלמוד תורה תוך דאגה לזכויות העצומות שמביאים עמם תינוקות של בית רבן, בשקידתם על לימוד התורה".

"בחינת טיוטות המתווים השונים שעמדו בפני מקבלי ההחלטות והועברו לרשותנו, מלמדת שקיימים חסרים וחסמים רבים שמשרד החינוך טרם נתן עליהם את הדעת ולא הציג להם פתרונות. בנוסף, קיימים פערים רבים בין מערכת החינוך הכללית לזו החרדית - בכלל ובתוכה, הרשתות - בפרט, המחייבים ביצוע התאמות, קודם לקבלת כל החלטה בדבר חזרה ללימודים. די אם נציין כיתות עמוסות בתלמידים ותלמידות, בתי ספר 'צומחים', צורך בהסעות תלמידים וצוות, משאבי שעות הוראה וחללי עבודה ולימוד חסרים וחובת עמידה בתנאי 'תו סגול', כדי ללמד שההחלטה לשוב ללימודים, אינה כזו שיכולה להינתן בחטף".

לסיום כותב: "אבקש אם כן להבהיר, כי הנחיות בדבר החזרה לבתי הספר, תועברנה, מיד לאחר שתגובשנה בצורה אחראית ותוך מתן מענה מרבי לצרכים העומדים בפניכם כמנהלים, במשימה המורכבת של למידה בבתי הספר בשגרת קורונה. כאן המקום לשוב ולשבח את צוותי ההוראה, המנהלים ומעליהם, צוות המפקחים המסור, אשר לא נחים לרגע ועוסקים כל העת בתגבור והשבחת מערך הלמידה מרחוק, אשר בקצב מהיר הולך והופך לכזה המספק מענה למצוקת נעילת בתי הספר. אבקש לברך אתכם בסיעתא דשמיא מיוחדת שכולנו זקוקים לה בימים אלה, בבריאות שלמה ובבשורות טובות".

חיים ביטון מנכ"ל רשת 'בני יוסף' של ש"ס, כתב אף הוא מכתב דומה למנהלי ומנהלות בתי הספר של הרשת.  

"כפי שכולנו יודעים ישנה כוונה להשיב את הלימודים באופן חלקי במוסדות החינוך כבר בראשית השבוע הבא. במקביל להיערכות שכבר החלה במערכת החינוך הכללית ובכפוף כמובן להנחיות בעניין היוצאות מטעם משרד הבריאות, עלו ועולים שאלות ותהיות רבות בעיקר בכל הקשור למערך מוסדות החינוך החרדי. לצערי בשלב זה ישנם פערים רבים בין מערכת החינוך הכללית לזו החרדית המחייבים התאמות והבהרות ברורות טרם חזרתינו למוסדות החינוך תחת שגרת הקורונה".

"למותר לציין שהחלטה כבדת משקל זו, על כל המשתמע ממנה, מחוייב המציאות שתובא ותונח אי"ה על שולחנם הטהור של רבותינו, מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א ע"מ שיורו לנו את הדרך אשר נלך בה. בימים האחרונים העברנו נייר עמדה מסודר ומפורט למנכ"ל משרד החינוך וכל הנוגעים בדבר ובו אנו מבקשים לקבל תשובות והבהרות ברורות לשאלות קיומיות ומהותיות טרם פתיחתם מחדש של מוסדות החינוך".

"אשר על כן, רוצה אני להבהיר בדבריי כי אך ורק לאחר שנקבל מענה העונה על כל צרכינו עבור מוסדות החינוך, נוכל אי"ה לפתוח אותם בצורה מיטבית, בטוחה ואחראית, הן עבור תלמידנו ותלמידותינו היקרים והן עבור צוותי ההוראה היקרים והמסורים אשר כאן המקום שוב ושוב להודות, להעריך ולהוקיר את עבודתם המסורה, עבודת הקודש אשר נעשית במסירות וללא ליאות, חרף כל הקשיים בימים שאינם כתיקונם כלל ועיקר", כך ביטון.

החינוך העצמאי בני יוסף חיים ביטון אליעזר סורוצקין חזרה ללימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד