ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דריכות במערכת הפוליטית

נתק בין 'ימינה' לליכוד; הפוליטיקאים ממתינים לבג"צ

המערכת הפוליטית כולה עוצרת מלכת לקראת הדיונים הדרמטי בימים ראשון ושני הבאים בהרכב מורחב של 11 שופטי בג"ץ בעניין הקמת הממשלה | בינתיים מפלגת 'ימינה' מחרימה את הדיונים וההצבעות בכנסת לאחר שההצעות עד כה לא היו לשביעות רצונם

נתק בין 'ימינה' לליכוד; הפוליטיקאים ממתינים לבג"צ
בנט ונתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

המערכת הפוליטית ממתינה בציפייה דרוכה לגלות מה יכריעו שופטי בג״צ בדיונים הצפויים להתקיים ביום ראשון ושני בשבוע הבא, כשדיוני המו"מ עם מפלגות הימין נעצרו לעת עתה, כאשר טרם ידוע אם השופטים יאפשרו לנתניהו וגנץ להקים ממשלה ויגררו את המדינה למערכת בחירות רביעית.

על פי הדיווח הערב ב'ערוץ 12', שיחות המו"מ בין הליכוד למפלגות הימין בנושא התיקים והתפקידים בדגש על מפלגת 'ימינה' - הוקפאו, כשכולם ממתינים להכרעת בג"צ שצפוי לדון ביום ראשון בהרכב מורחב של 11 שופטים, בשאלה - האם נתניהו יכול לקבל את המנדט בזמן שהוגש נגדו כתב אישום, בגין עבירות שוחד מרמה והפרת אמונים, ולמחרת ביום שני ידונו השופטים בסעיפי ההסכם הקואליציוני שגובש בין גנץ לנתניהו, שמשנים חוקי יסוד.

המצב הופך למסובך, שכן נקבע בהסכם בין הליכוד לכחול לבן כי במקרה והשופטים יפסלו את נתניהו מלכהן כראש הממשלה הרי שהכנסת תתפזר ותיגרר לבחירות רביעיות תוך פחות משנתיים, כאשר נותרו בסך הכל עוד שמונה ימים בלבד, בהם ניתן להעביר את המנדט למי שהשיג רוב בכנסת, ולא - הכנסת תתפזר אוטומטית.

עוד דווח הערב כי בליכוד העבירו בימים האחרונים הצעה לסיעת 'ימינה' כי תיק החינוך יהיה בידי נפתלי בנט, תיק ירושלים יהיה בידי השר בצלאל סמוטריץ' וחברת הכנסת איילת שקד תקבל תפקיד סגן שר באחד ממשרדי הממשלה שנמצאים בגוש הימין.

בסיעת 'ימינה' דחו את ההצעה, ובתגובה להצעות 'הליכוד', הם צפויים להחרים מחר (חמישי) את דיוני הכנסת, שצפויה לחוקק מספר חוקים שיסללו את הרכבת ממשלת הרוטציה, כאשר החוקים צפויים לעבור ברוב גדול גם בלי תמיכת 'ימינה', כל זאת רק בקריאה ראשונה ובכפוף לפסיקות בג"ץ בעניין שתי השאלות.

בנוסף, בימים האחרונים דנו בליכוד וכחול לבן על תיק הבריאות, אותו נטש השר יעקב ליצמן לטובת משרד השיכון, כאשר בליכוד דרשו לקבל בתמורה להעברת התיק לידי 'כחול לבן', שני תיקים בינוניים, אלא שב'כחול לבן' מציעים להעביר לגוש הימין רק תיקים קטנים חסרי משמעות.

על פי דיווחה של דפנה ליאל ב'ערוץ 12', לרגל הדיונים בבג"ץ שיתחילו מחר על הסכם נתניהו-גנץ, הליכוד ישבור את עוצר הראיונות וישלח את הח"כים להתראיין. כשהמטרה היא להפעיל לחץ על השופטים לאשר את ההסכם ולשכנע את הציבור שהליכוד לא מעוניין בפסילת ההסכם ובחירות נוספות.

כך או כך, המערכת כולה תמתין לראשית השבוע הבא, לשמוע את מוצא פי שופטי בג"צ, כששעון הזמן הולך ואוזל, ורק אז במקרה ובג"ץ יתן את האור הירוק יימשכו המגעים במטרה לגבש את הסיכומים האחרונים ויימשכו הפעולות להקמת ממשלת האחדות.

מפלגת ימינה מפלגת הליכוד ממשלת אחדות הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני דיון בבג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד